توصیه هایی برای ازدواج مجدد

وقتی زن و شوهر بعد از جدایی‌شان ‌مجددا با فرد دیگری ازدواج می‌کنند، از نظر روابط عاطفی و‌جنسی با مشکلاتی روبرو می‌شوند، بخصوص اگر در ازدواج قبلی در این موارد مشکلاتی وجود داشته و یا علت جدایی،‌خیانت در زندگی زناشویی و یا عدم وجود عشق و علاقه کافی بوده باشد. در این مواقع فردی که بعد از جدایی مجددا ازدواج می‌کند، کمی وحشت دارد که سایه این وحشت از زندگی جدید بر سر روابط جنسی هم سنگینی می‌کند. امکان ندارد این افراد بتوانند روابط خوبی با همسر جدید خود داشته باشند مگر اینکه دلیل ازدواج مجدد آنها منطقی و انتخاب آنها عاقلانه باشد.

اگر بعد از جدایی به سرعت و بدون گذشت زمان لازم برای ترمیم روحیه آسیب دیده خود و تنها برای رهایی از تنهایی و یا انتقام از طرف مقابل ازدواج کنید، در همه موارد مخصوصا روابط عاطفی و جنسی‌تان‌ با مشکل روبرو می‌شوید. فکر می‌کنید چه مراحلی را باید طی کرد تا آمادگی لازم برای زندگی جدید و به ویژه سلامت روابط جنسی با همسر جدید فراهم شود؟

چه باید کرد؟

* باید موارد سوگواری بعد از جدایی طی شده باشد. چون بعد از جدایی طرفین باید بطور کامل از شر احساسات منفی خود راحت شده‌، ‌برای زندگی تلخ گذشته سوگواری کرده ودر نهایت از هر نوع ناراحتی و عصبانیت نسبت به همسر سابق خود فارغ شده باشند. تنها در این صورت است که آمادگی برقراری روابط احساسی و عاطفی جدید را با همسر جدید دارید و باز هم می‌توانید از زندگی خود لذت ببرید. مسلما در این شرایط، روابط جنسی شما هم با مشکل روبرو نمی‌شود. البته برای اینکه به این نقطه برسید و از شر تمام احساسات منفی زندگی مشترک گذشته راحت شوید، باید مدت زمانی را سپری کنید . هر چقدر هم که این‌کار سخت باشد باید انجامش بدهید تا در مابقی زندگی خود احساس رضایت داشته باشید.

* تمایل و علاقه شما نسبت به همسر جدیدتان تنها عاطفی و فیزیکی نیست. یعنی او را احساسی انتخاب نکرد‌ه‌اید و یا چون خوش چهره است با او ازدواج نکرده‌اید. انتخاب مجدد شما باید عاقلانه و منطقی بوده و البته پای علاقه هم در میان باشد. در بعضی موارد افراد بعد از جدایی تنها به این دلیل مجددا ازدواج می‌کنند که از شر مشکلات متعدد بعد از جدایی(مسائل مالی،‌حرف مردم و یا فشار روحی و...) فارغ شوند که این‌کار مانع ازدواج موفق شده و بخصوص در بعد روابط جنسی با مشکل روبرو می‌شوند. بین شما و همسر جدیدتان باید عشق، احترام،‌ اعتماد و احساسات مثبت وجود داشته باشد. اگر هر چهار مورد ذکر شده سر جای خود باشند آن‌وقت امکان وجود روابط جنسی موفق و رضایت بخش فراهم می‌شود.

* همسر جدید شما هم دقیقا موارد ذکر شده را نسبت به شما داشته باشد، یعنی عشق، احترام، اعتماد و احساسات مثبتی نسبت به شما داشته و شما به این مسئله کاملا اطمینان داشته باشید. تنها در این صورت او هم ارزش زندگی با شما را دارد و قطعا درروابط جنسی هم موفق عمل خواهد کرد، در غیر این صورت آن‌قدر مشکلات جدیدی بوجود می‌آید که اصلا رابطه جنسی محو می‌شود.

موانع را از سر راه خود بردارید

در قسمت قبل 4 مورد را ذکر کردیم که باید در هر دو طرف وجود داشته باشد تا در روابط جدید بعد از ازدواج مجدد رضایت‌خاطر فراهم شود. در عوض به نقطه مقابل قضیه هم دقت کنید. در اینجا 4 مورد وجود دارد که نباید در روابط جدید شما وجود داشته باشند و یا زندگی مشترک تازه نباید بر اساس آنها بنا شده باشند.

- پای انتقام از همسر سابق درمیان نباشد. اگر فکر می‌کنید بعد از طلاق باید فورا ازدواج کنید تا حال همسر سابقتان را جا بیاورید و یا از او انتقام بگیرید سخت در اشتباهید. چون در این صورت احساسات مثبتی بین شما و همسر جدیدتان وجود ندارد و این مسئله تاثیر بسیار بدی بر روی روابط جنسی می‌گذارد. فکر نکنید اگر همسر سابقتان ازدواج کرده، شما هم باید الزاما این‌کار را انجام دهید. اگر قصد ازدواج مجدد دارید به شرایط و تمایلات درونی خودتان فکر کرده و فکر انتقام را از سرتان بیرون کنید.

- بعضی مواقع افراد فکر می‌کنند با ازدواج مجدد بعد از جدایی و تمرکز بر روی روابط جنسی به نوعی عواطف و احساسات جریحه‌دار شده آنها ترمیم می‌شود. یادتان باشد روابط جنسی سلاحی نیست که با آن بتوانید اشتباهات گذشته خود را ترمیم کنید و یا با این‌کار از عواطف و احساسات درونی خود حمایت کنید. در ازدواج مجدد بعد از طلاق باید بر روی عشق واقعی و احترام متمرکز شوید و تنها برای رفع نیازهای جنسی و یا سرپوش گذاشتن بر نیازهای برطرف نشده قبلی به این‌کار اقدام نکنید، چون حتما این اقدام با شکست مواجه می‌شود. اگر از لحاظ روحی قدرت تشکیل مجدد خانواده را ندارید و یا حس می‌کنید هنوز از نظر عاطفی با هیچکس همخوانی ندارید، صرفا بر مبنای رفع نیاز جنسی ازدواج نکنید.

- روابط جنسی، صمیمیت عاطفی و روحی بدنبال نخواهد داشت، بلکه برعکس اول باید از نظر احساسی و روحی با شریک جدید زندگیتان همخوانی داشته باشید تا روابط جنسی سالمی بوجود بیاید. وقتی علاقه و عشق صحیح و مناسبی‌ برقرار شود تغییرات فیزیکی بسیاری بدنبال آن بوجود می‌آید.

- شاید فکر می‌کنید اگر به سرعت بعد از طلاق ازدواج کنید و رابطه‌ای جدید برقرار شود، همه چیز به همان سرعت رو به بهبودی می‌رود و مشکلی بوجود نمی‌آید. ازدواج بدون فکر و بافاصله بسیار کم بعد از طلاق، بخصوص اگر با هدف تامین نیازهای جنسی باشد، به هیچ وجه یک رابطه شاد‌، ‌طولانی‌مدت، بادوام و سالم را ضمانت نخواهد کرد. فکر نکنید همسر جدیدتان به سرعت عاشقتان می‌شود و فقط با برقراری رابطه جنسی می‌توان به این هدف رسید، بلکه در اصل این‌کار باعث از بین رفتن موفقیت در زندگی جدید می‌شود. شما با این‌کار زندگی مشترک تازه را صرفا به سمت صمیمت فیزیکی و جسمی هل داده‌اید بدون اینکه به توانایی و آمادگی خود برای ایجاد رابطه محکم زناشویی فکر کرده باشید. زندگی مشترک و ازدواج مثل تخم‌مرغ شانسی نیست که حتما در آن جایزه‌ای وجود داشته باشد. گاهی نه تنها جایزه‌ای در کار نیست بلکه جهنمی واقعی در انتظار شماست.

نمی‌خواهیم شما را بترسانیم اما اگر بعد از طلاق قصد ازدواج دارید فکر نکنید جذابیت ظاهری و یا صرف برقراری رابطه جنسی با همسر جدیدتان مشکل گشاست.در عوض صبر کنید و ‌‌بگذارید زمان بگذرد. مطمئن شوید که تمام دردها و سختی‌های زندگی مشترک قبلی را پشت‌سر گذاشته‌اید و ترمیم کامل روحی را بدست‌ آورده‌اید. بعد می‌توانید دوباره شروع کنید، شریک زندگی‌تان را انتخاب کرده و به او اعتماد پیدا کنید.

اگر هم در این دوران یعنی دوران ترمیم روحی با مشکلی روبرو شدید و یا حس کردید نمی‌توانید از شر عواطف منفی گذشته خلاص شوید همیشه راه‌حل‌هایی وجود دارد. قرار نیست نیاز جنسی خود را نادیده بگیرید اما در زندگی مشترک جدید و ازدواج مجدد بعد از طلاق، مسائل جنسی باید آخرین مواردی باشند که مدنظر قرار می‌گیرید و نباید تنها برای ارضاء آن ازدواج کنید. اگر هم در این زمینه به ویژه در زندگی مشترک قبلی با مشکلاتی روبرو بوده‌اید (مثل خیانت در زندگی زناشویی و یا سایر مشکلات جنسی) از مشاوران کمک بگیرید. تنها در این صورت و با طی زمان و صبر می‌توانید دوباره شادی را در زندگی خود لمس کنید.