سکسولوژی چیست ؟


سکسولوژی به عنوان رشته‌ای مجزا در دهه‌ی هفتاد (میلادی) وارد علوم پزشکی شد . تا قبل از این مبحثی در روان‌شناسی وجود داشت‌، که به مسایل و مشکلات جنسی می‌پرداخت‌، اما رشته‌ای به عنوان سکسولوژی که به خود سکس و عملکرد سکس به صورت فیزیولوژی سکس بپردازد‌، وارد عرصه‌ی پزشکی نشده بود‌. در این زمینه مطالعات پراکنده‌ای از سال 1859 شده بود‌. در سال 1885 فردی به نام ژولدیو کتابی راجع به نقش کلیتوریس (چوچوله) در ارضای جنسی (ارگاسم) زن و همچنین نقش پیش‌درآمدهای رابطه‌ی جنسی در تحریک جنسی زن می‌نویسد‌. در سال 1890 نیز زنی به اسم الیس راجع به نقش کلیتوریس در ارضای جنسی می‌نویسد‌. او اولین کسی‌ست که جرات می‌کند به خلوص‌گرایی ویکتوریا حمله کند و سکس را از حالت اسرار‌آمیز آن خارج کند‌. در این کتاب او به مسایلی مانند خجالت‌، نقش مذهب در مسایل جنسی‌، دید مذهب نسبت به سکس و خود‌ارضایی اشاره می‌کند‌. این تحقیقات‌، اما‌، کارهای پراکنده‌ای بود که به صورت فردی انجام می‌گرفت‌.

در سال 1935 فردی به نام کنتی در آمریکا شروع به تحقیق راجع به مسایل جنسی می‌کند و پرسش‌نامه‌ای در‌باره‌ی مسایل جنسی زن و مرد تهیه می‌کند‌. کنتی انستیتویی به نام خودش به وجود می‌آورد‌، که هزاران زن و مرد آمریکایی به آن مراجعه کرده و پرسش‌نامه‌ی مذکور را پر می‌کردند‌. قابل گفتن است که آدم‌هایی که به این انستیتو مراجعه می‌کردند دچار مشکلات جنسی نبودند‌، بل‌که آدم‌های معمولی‌ای بودند‌، که می‌آمدند و راجع به سکس صحبت می‌کردند‌. از این طریق داده‌های زیادی به دست آمد و این امکان فراهم شد‌، که از داده‌های تجربی انسان‌ها به فاکت‌های علمی برسند‌.
در دهه‌ی شصت نیز زن و شوهری به نام مستر و جونسن لابراتواری به منظور تحقیق در‌باره‌ی فیزیولوژی سکس تاسیس می‌کنند‌. نتایج کار آن‌ها در سال 1966 پایه و اساس سکسولوژی مدرن قرار می‌گیرد‌. سکسولوژی مدرن با برداشت‌های اشتباه که راجع به یک سری مسایل جنسی وجود داشت‌، برخورد می‌کند‌. یکی از این مسایل‌، خودارضایی‌ست‌. خودارضایی حتی تا اوایل قرن بیستم یک نوع انحراف از رابطه‌ی جنسی سالم محسوب می‌شد و این تصور رایج بود‌، که اگر کسی خودارضایی بکند‌، بینایی یا هوش خود را از دست داده و حتی ممکن است به جنون کشیده شود‌. حتی پزشکان به والدین سفارش می‌کردند که به هر ترتیبی شده‌، جلوی خودارضایی بچه‌های‌شان را بگیرند‌، وگرنه فرزند‌شان بعدها دچار کمردرد و در روابط جنسی منفعل خواهد شد و ... برای جلوگیری از خودارضایی وسایلی هم درست کرده بودند‌، مانند وسیله‌ای آهنی که به هنگام خواب آلت تناسلی پسربچه را در آن قرار می‌دادند تا جلوی بزرگ شدن آن را بگیرد‌. در صورتی که پسربچه در خواب تحریک می‌شد‌، درد شدید‌، میل جنسی را در او سرکوب می‌کرد‌. دستگاه دیگری نیز وجود داشت که به همین شکل بود‌، منتها قسمت جلوی آن‌را چیزی سوزاننده‌، مانند فلفل‌، می‌گذاشتند تا آلت جنسی در صورت تحریک‌، بسوزد و این گونه میل جنسی خود به خود از بین برود‌. و یا در خانواده‌های اشراف رسم بود که مستخدمین را هم‌راه بچه‌ها به حمام بفرستند تا مواظب باشند که دست بچه‌ها به آلت تناسلی‌شان نخورد‌. و یا برای جلوگیری از خود‌ارضایی شب‌ها دست بچه را می‌بستند‌.

بعدها با مطالعاتی که در این زمینه شد‌، یک مقدار این "تابو" از بین رفت‌. تحقیقات کنتی نقش مهمی در این میان داشت‌. 95‌درصد زنان و 99‌درصد مردانی که به انستیتو کنتی مراجعه کرده بودند‌، در طول زنده‌گی خود دست به خود‌ارضایی زده بودند‌. بعدها تحقیقاتی روی حیوانات انجام دادند و دیدند که همه‌ی حیوانات وقتی جنس مخالف نباشد‌، خود‌ارضایی می‌کنند‌. در این‌جا این سوآل پیش آمد که وقتی تمام حیوانات خود‌ارضایی می‌کنند‌، چرا انسان نکند‌. در عمل به این نتیجه رسیدند که خود‌ارضایی نه تنها مضر نیست‌، بل‌که در رشد جنسی بچه نقش عمده‌ای بازی می‌کند‌. از این طریق نوجوان می‌تواند با بدن خود آشنا شود و نقاط حساس بدن‌اش را بشناسد‌، بدون آن‌که کس دیگری در کنارش باشد که او را بترساند یا سرکوب کند‌. و این در رشد جنسی بچه تا‌ثیر به سزایی دارد‌. بچه‌ها از سن یک سال و نیم قادرند خود‌ارضایی کنند‌. خود‌ارضایی قبل از بلوغ نیز صورت می‌گیرد‌، اما در دوره‌ی بلوغ به بالاترین حد می‌رسد‌. در دوره‌های بعدی این کم می‌شود‌، ولی در دوران پیری باز اوج می‌گیرد‌.
مساله‌ی دیگری که سکسولوژی مدرن با آن برخورد کرد‌، مساله‌ی "تابو"هاست‌. در رابطه‌ی زن و مرد یک‌سری تابوهایی وجود دارد ، که از طریق مذهب و سنت به مردم داده می‌شود‌. مثلا یک سری کارها از نظر جامعه "نورم" است و یک‌سری غیر عادی و یا بعضی کارها خوب است و بعضی بد‌. به این ترتیب وسعت عمل فرد در رابطه‌ی جنسی بسیار محدود می‌شود‌. در تحقیقات انجام شده‌، به ویژه در تحقیقات مستر و جونسن‌، به این نتیجه رسیدند که نمی‌توان از نورم یا غیر نورم صحبت کرد‌. هر عملی که باعث لذت دو نفر بشود‌، درست است‌، به شرطی که با توافق آن دو صورت بگیرد‌. هیچ کس نمی‌تواند بگوید این کار خوب است یا بد‌. در واقع ارزش‌گذاری باید از سوی طرفین صورت بگیرد‌. مهم این است که آن کار با موافقت دو طرف صورت بگیرد و موجب لذت هر دو شود‌. در این‌جا در واقع این مسایل که مثلا یک "پوزیسیون" خوب است و دیگری بد و یا یک "پوزیسیون" یا یک عمل جنسی کثیف است و دیگری تمیز‌، معنای خود را از دست می‌دهد‌. در حقیقت این برخورد باعث می‌شود تا دامنه‌ی رابطه‌ی جنسی باز‌تر شود و افراد بتوانند از اعضای مختلف خود بیش‌تر استفاده کرده و غریزه‌ی جنسی خود را رشد و گسترش بدهند‌. از آن‌جا که انسان‌ها متفاوت‌اند‌، دلیل ندارد که همه از یک شکل رابطه‌ی جنسی راضی باشند‌. در نتیجه نمی‌توان برای همه نسخه نوشت که این کار درست است و آن کار غلط‌.
مساله‌ی دیگری که سکسولوژی مدرن به آن می‌پردازد‌، برخورد با هم‌جنس‌گرایی‌ست‌. تا قبل از آن هم‌جنس‌گرایی یک بیماری جنسی محسوب می‌شد‌. حتی تا سال 1980 در امتحان‌های پزشکی Bord آمریکا‌، از هم‌جنس‌گرایی به عنوان یک بیماری جنسی نام برده می‌شد‌. از نقطه نظر سکسولوژی مدرن‌، اما‌، هم‌جنس‌گرایی یک بیماری جنسی نیست‌، بل‌که شکل خاصی از رابطه‌ی جنسی‌ست‌.
بخش دیگری از سکسولوژی برمی‌گردد به روش‌های درمانی بیماری‌های جنسی‌، مانند ناتوانی‌های جنسی در زنانی که دیگر ارضا جنسی نمی‌شوند یا در آدم‌هایی که میل جنسی‌شان از بین رفته و یا کسانی که در دوره‌های مختلف رابطه‌ی جنسی‌، دچار اختلال شده‌اند و غیره .

مساله‌ی جنسی به طور کلی از پیچیده‌گی بسیاری برخوردار است و از پارامترهای مختلفی تا‌ثیر می‌گیرد‌، که این پارامترها شامل مسایل فرهنگی‌، سنت‌ها‌، مذهب‌، سطح اقتصادی جامعه و دوره‌ی تاریخی مشخصی که افراد در آن زنده‌گی می‌کنند‌، می‌شود و گذشته از این‌ها عوامل خاص هر فرد‌، مانند جای‌گاه تربیتی فرد‌، در این میان نقش مهمی دارد‌. تا‌ثیر عوامل فرهنگی‌، اجتماعی‌، اقتصادی بر زن و مرد متفاوت است‌. این تفاوت از آن‌جا ناشی می‌شود که مدل‌های فرهنگی‌ای که طی قرون به زن داده شده است با مرد تفاوت دارد‌. زن در رابطه‌ی جنسی همواره نقش خود را به عنوان موجودی دیده است‌، که باید خود را فدا کند‌، خود را بدهد‌. در این رابطه از زن به عنوان موجودی لطیف‌، موجودی که به دنبال مهربانی می‌گردد و مهربان است و از خود می‌گذرد‌، صحبت می‌شود‌. این مدل فرهنگی‌ای‌ست که برای زن تعیین شده است و زن خود را با این مدل تطبیق می‌دهد‌. اما افسانه‌ی مردانه‌گی با قدرت بیان می‌شود‌. یعنی به دست آوردن قدرت‌، تملک بر خود‌، تملک بر احساس خود و تملک بر دیگری‌. مرد در رابطه‌ی جنسی سعی می‌کند در قدرت باشد‌، سعی می‌کند به طرف مقابل و به خودش مسلط باشد و احساسات خود را به کنترل عقل در‌بیاورد‌. و این‌جاست که تفاوت‌های بسیار در برخورد به مساله‌ی جنسی در زن و مرد پیدا می‌شود‌.

غریزه‌ی جنسی تحت تا‌ثیر دو عامل است‌، که اولین آن ترشح هورمون تحریک کننده‌ی غریزه‌ی جنسی‌، تستسترون (Testosterone) ، است‌. تحریک جنسی هم در مرد و هم در زن از طریق این هورمون صورت می‌گیرد‌. البته هورمون زنانه‌ی استروژن نیز می‌تواند در تحریک جنسی نقش داشته باشد‌. بیش‌ترین ترشح هورمون‌های جنسی در دوران بلوغ است ‌، که اگر این را به شکل منحنی فرض کنیم‌، تا سن 25 بالا می‌رود و از 25 ساله‌گی پایین می‌آید تا از بین برود‌. بالاترین مقدار "تستسترون" حدودا در سن 25 ساله‌گی ترشح می‌شود‌. عامل دیگری که در غریزه‌ی جنسی نقش بسیار مهمی دارد‌، مساله‌ی کنترل قشر مغز است‌. قشر مغز غریزه‌ی جنسی را کنترل می‌کند و این‌جاست که عوامل اجتماعی‌، فرهنگی‌، یعنی تمامیت فرد‌، مطرح می‌شود‌. یک انسان به عنوان یک موجود اجتماعی‌، که از یک درجه‌ی فرهنگی خاص و سطح اجتماعی خاص برخوردار است‌، می‌تواند تحت تا‌ثیر عوامل گوناگون که در ذهن‌اش جای‌گرفته، بر غریزه‌ی جنسی خود تسلط پیدا کند‌. می‌تواند آن را زیاد یا کم کند و یا حتی از بین ببرد‌.
در کل کارکرد (فونکسیون) جنسی سه مرحله دارد‌، مرحله‌ی اول میل جنسی‌، مرحله‌ی دوم تحریک جنسی و مرحله‌ی سوم ارضای جنسی‌ست‌. مرحله‌ی اول‌، یعنی مرحله‌ی میل جنسی‌، کاملا تحت تا‌ثیر قشر مغز است‌. برای توضیح این مساله باید اشاره‌ای شود به سیستم "‌کودیفیکاسیون" یا سیستم انعکاس شرطی‌. انسان در دوره‌های مختلف زنده‌گی به یک‌سری مسایل و پدیده‌هایی برخورد می‌کند‌، که این پدیده‌ها در ذهن‌اش به عنوان جنسی‌، به عنوان لذت جنسی جای می‌گیرد‌، به فرض یک نگاه گرم‌، یک لباس زیبا‌، یک هیکل قشنگ‌، یک هنرپیشه‌ی زیبا‌، یک رخت‌خواب قشنگ‌. چیزهای مختلف می‌تواند در ذهن فرد به عنوان چیزی جنسی ضبط شود‌. مثلا یک هنرپیشه برای یک مرد می‌شود سمبل سکس و این مرد هر وقت در عینیت یا در ذهنیت با این مساله برخورد کند‌، می‌تواند آن را بازآوری کند‌. در این‌جا مسایل فرهنگی و اجتماعی نقش عمده‌ای دارند‌. به فرض در کشوری مانند ایران‌، که زنان باید همیشه پوشیده باشند‌، اگر یک زنی در خیابان در مقابل مردی چادرش را باز کند‌، این علامتی‌ست به این معنی که از او دعوت به رابطه‌ی جنسی کرده و این برای مرد آن جامعه به عنوان چیزی جنسی ‌ثبت می‌شود و هر وقت به یاد این صحنه بیفتد‌، می‌تواند تحریک شود‌. ولی فرض کنید همین کار را زنی در اروپا بکند‌. بین پنجاه نفر دامن‌اش را این‌ور و آن‌ور کند‌. آیا کسی تحریک می‌شود‌؟ ولی در همین اروپا در قرن نوزدهم‌، که زنان خیلی پوشیده بودند‌، ساق پای زن خیلی سکسی محسوب می‌شد و مردان اگر ساق پای زنی را می‌دیدند یا حتی بهش فکر می‌کردند‌، تحریک می‌شدند‌. ولی الآن تا بالاها را هم نشان می‌دهند و کسی تحریک نمی‌شود‌. در این مورد اتفاقا آزمایش جالبی در یکی از بیمارستان‌های پاریس کرده بودند‌، تا نقش ذهنیت در برانگیختن غریزه‌ی جنسی را محک بزنند‌. در این آزمایش به مردانی که مشکلات جنسی یا ناتوانی جنسی داشتند‌، فیلمی نشان می‌دهند‌. قبل از نمایش فیلم به آنان می‌گویند که در این فیلم زنی به مطب دکتر می‌رود‌، لخت می‌شود و دکتر او را معاینه می‌کند‌. بعد یک بار دیگر همین فیلم را نشان می‌دهند و قبل از نمایش به آنان می‌گویند که در این فیلم زنی پیش معشوق‌اش می‌رود‌، لخت می‌شود و عشق‌بازی می‌کند‌. جالب این‌جاست که دفعه‌ی اول مردها تحریک نمی‌شوند‌، اما بار دوم تحریک می‌شوند‌. در واقع در ذهن این مردها این‌طور ‌ثبت شده که رابطه‌ی بین پزشک و بیمار تحریک کننده نیست و به آن باید با یک دید دیگر نگاه کرد‌. تا‌ثیر عوامل فرهنگی می‌تواند در تحریک‌، بازآوری و رشد غریزه‌ی جنسی تا‌ثیر منفی یا مثبت داشته باشد. به فرض اگر فردی که در خانواده‌ای مذهبی بزرگ شده و بهش گفتند که سکس چیز کثیفی‌ست و همیشه باید خودت را بپوشانی و یا فردی که در خانواده‌ای روشن‌فکر تربیت شده و بهش گفتند که سکس فقط وقت تو را تلف می‌کند و ما برای چیزهای به‌تر ساخته شده‌ایم‌، این افراد اگر با موردی رو‌به‌رو شوند‌، چه به شکل عینی چه به شکل ذهنی‌، چون سکس را کثیف یا بی‌هوده می‌دانند‌، نمی‌توانند تحریک شوند و این حتی می‌تواند به عکس خودش تبدیل شود‌. یعنی مثلا اگر یک مرد مذهبی با زنی رو‌به‌رو شود که مینی‌ژوپ پوشیده و به این دلیل از نظر او زنی خراب و فاحشه قلم‌داد شود‌، ممکن است اصلا تحریک نشود و یا حتی با تنفر به او بنگرد‌.

مساله‌ی دیگری که در برانگیختن میل جنسی و رشد آن تا‌ثیر دارد‌، مساله‌ی "فانتاسم"‌هاست‌، یعنی تخیل داشتن در بیداری‌. تخیلات جنسی می‌تواند مثلا در مواردی که یک جفت به مشکل جنسی بر‌می‌خورد و طرفین حساسیت‌شان را نسبت به یک‌دیگر از دست می‌دهند‌، تا‌ثیر مثبت داشته باشد‌. در این‌جا بد نیست اشاره‌ای شود به این‌که سیستم "کودیفیکاسیون" می‌تواند در طی زمان‌، در روابطی مشخص به عکس خودش تبدیل شود‌. طبق آمارهایی که در اروپا و آمریکا گرفته شده‌، زوج‌ها در آمریکا پس از چهار سال و در فرانسه بعد از دو سال‌، کشش جنسی خود نسبت به یک‌دیگر را از دست می‌دهند‌. این‌طور نیست که همه‌ی این افراد خواهان رابطه‌ی جنسی با افراد متعدد باشند‌. به طور نمونه مردی هنوز زن‌اش را دوست دارد‌، او را قشنگ می‌داند و برای‌اش احترام قایل است‌، اما دیگر او را سکسی نمی‌یابد و تحریک نمی‌شود‌. و یا برعکس زنانی هستند که بعد از دو‌‌سه سال دیگر میل جنسی نسبت به یار ("پارتنر") شان ندارند و سرد می‌شوند‌. علت این‌، استفاده‌ی زیاد از کُدهای مشخص است‌. فرض کنید آدمی به پنی‌سیلین حساسیت دارد‌. به این آدم اول مقدار کمی پنی‌سیلین می‌دهند و بعد آرام آرام مقدار آن را زیاد می‌کنند‌. هر دفعه که این ماده وارد بدن می‌شود‌، یک سری مواد بر ضد آن تولید می‌شود تا این که بدن نسبت به آن واکسینه می‌شود‌. به‌کارگیری طولانی‌مدت کُدهای مشخص نیز می‌تواند موجب از دست دادن حساسیت آدم بشود‌. البته روش‌هایی هست که می‌توان با کمک آن دوباره حساسیت نسبت به کُدهای مشخص را به وجود آورد‌. در واقع نقش ذهن در فونکسیون (کارکرد) جنسی مهم‌تر از نقش اعضا و هورمون‌های جنسی‌ست‌. هورمون‌های جنسی تنها به اعتبار کُدها و داده‌های ذهنی‌ای که در مغز جا گرفته است‌، می‌توانند عمل کنند‌. در واقع انسان بیش‌تر با مغزش عشق‌بازی می‌کند تا با بدن و اعضای جنسی‌اش‌. این مساله باز در بین زنان و مردان متفاوت است‌. زن‌ها به دلیل مدل فرهنگی‌ای که بهشان داده‌اند‌، همواره می‌خواهند خود را فدا کنند‌، می‌خواهند خود را بدهند‌. زنان کلا راجع به عشق نوستالژیک فکر می‌کنند‌. همیشه به دنبال عشق می‌گردند‌. مثلا سینماهایی که فیلم‌های عشقی نشان می‌دهند‌، همیشه پر از پیرزن است‌، پیرزن‌هایی که هنوز به دنبال عشق‌اند‌. زنان به مسایل عاطفی و به پیش‌درآمدهای رابطه‌ی جنسی بیش‌تر توجه می‌کنند تا به خود رابطه‌ی جنسی و سکس‌. برای زنان بیش‌تر مهم است که بهشان توجه شود‌. یک محیط اطمینان بخش‌، پشت‌گرمی‌، در کنار داشتن فردی که به آنان به عنوان یک موجود کامل نگاه کند‌، این‌ها برای زنان مهم‌تر است‌. در صورتی که برای مردها مسایل فیزیکی مهم‌تر است‌. یک مجله‌ی فرانسوی از کسانی که به هم‌سر‌شان خیانت می‌کردند‌، آمار گرفته بود و علت این کار را جویا شده بود‌. 68درصد زنانی که به شوهرشان خیانت می‌کردند‌، این دلیل را ارایه داده بودند که در رابطه‌ی دوم به دنبال عشق و توجه می‌گردند و مساله‌ی جنسی برای‌شان جنب آن است و این که مساله‌ی اصلی آنان این است که به آنان به عنوان یک انسان توجه نمی‌شود و کم‌بود محبت دارند‌. تنها 7 درصد این زنان به خاطر مسایل جنسی به شوهرشان خیانت می‌کردند و 12 یا 13 درصد این زنان حتی رابطه‌ی جنسی با معشوق‌شان نداشتند‌. یعنی حتی حاضر بودند از سکس بگذرند ولی در عوض یک رابطه‌ی محبت‌آمیز‌، یک رابطه‌ی عاطفی‌،‌عاشقانه و یا دوستانه داشته باشند‌.

در مورد مردها این وضع کاملا برعکس است‌. 95 درصد مردانی که به زن‌شان خیانت می‌کردند‌، به خاطر سکس و نوآوری جنسی بوده است‌. مساله این است که حتی در یک جامعه‌ی پیش‌رفته مانند فرانسه‌، که به هر حال زنان به یک حدی از رشد و آگاهی رسیده‌اند که برای خود به عنوان فرد‌، به عنوان یک موجود جنسی ارزش قایل باشند‌، و "تابو"ها خیلی کم‌ترند تا در جوامع بسته‌، باز هم زن راجع به عشق نوستالژیک فکر می‌کند‌، دوست دارد بهش توجه شود‌، دوست دارد در محیط گرم و مهربان باشد و این‌ها را به روابط جنسی ترجیح می‌دهد‌. البته باید در نظر داشت که مسایل عاطفی را نمی‌توان کاملا از مسایل جنسی جدا کرد‌. ولی به طور مشخص مردها بیش‌تر این‌ور طیف‌اند و زن‌ها آن‌ور طیف‌‌. این مساله البته در دوره‌های مختلف تاریخی فرق می‌کند‌، چرا که مستقیما به سطح و شعور اجتماعی افراد ارتباط دارد‌. برخورد با مسایل جنسی در دوره‌های مختلف سنی نیز متفاوت است‌. مثلا حدود سنین چهل‌، وقتی که بحران 40 ساله‌گی در زن و مرد شروع می‌شود (این در یکی ممکن است در سن 35 ساله‌گی شروع شود و در دیگری در سن 45 ساله‌گی) برخورد آنان با این مسایل عوض می‌شود‌. در این سن آدم تا حدودی از ‌ثبات اجتماعی و اقتصادی برخوردار شده ‌، از نظر شغلی به جایی رسیده ‌، فرزندان‌اش بزرگ شده‌اند و غیره‌‌‌‌‌‌. در این‌جاست که آدم به خودش برمی‌گردد و گذشته‌ی خود را بازنگری می‌کند‌. می‌خواهد ببیند بیلان زنده‌گی‌اش چه بوده‌، تا به حال در زنده‌گی‌اش چه کار کرده و وجوه مثبت و منفی زنده‌گی‌اش را بررسی می‌کند‌. مردها که معمولا مساله‌ی اصلی در زنده‌گی‌شان یا کار است یا سیاست یا اقتصاد و غیره و به مسایل دور بیش‌تر توجه دارند تا به مسایل عینی‌، در این سن به خودشان برمی‌گردند و می‌بینند که خیلی چیزها را در روابط انسانی از دست داده‌اند‌. مردها معمولا در این سن قدر روابط انسانی را درمی‌یابند و می‌فهمند که آدم از طریق ارتباط با انسان‌های دیگر‌، از طریق درد ‌دل کردن و صحبت کردن‌‌کارهایی که معمولا زنان می‌کنند‌خیلی چیزها به دست می‌آورد ‌، خیلی چیزها یاد می‌گیرد‌.

از چهل ساله‌گی به بعد آدم شروع به شمارش معکوس می‌کند‌. یعنی با خود می‌گوید دیگر فقط ده سال یا بیست سال یا سی سال دیگر دارم‌، که این بسته‌گی به وضع روحی فرد دارد‌. در این سن آدم یک برآورد از گذشته‌اش می‌کند و یک برنامه‌ریزی برای آینده ‌. در این دوره‌ی سنی انسان‌ها دچار بحران‌های عجیب و غریب می‌شوند و تصمیمات عجیب و غریب می‌گیرند‌. مثلا یک آدمی که همه‌اش به سیاست می‌پرداخته ‌، به طور ناگهانی به هنر روی می‌آورد یا یک کسی که تمام وقت مشغول کار بوده ‌، ناگهان به زنده‌گی خانواده‌گی روی می‌آورد‌. در این سنین میل جنسی در مردها کم می‌شود‌، چون ترشح هورمون تستسترون کم‌تر می‌شود‌. کاهش هورمون جنسی و عوامل روحی‌اجتماعی باعث می‌شود تا مردها در این سن نرم شوند‌. مردها مهربان می‌شوند‌، احتیاج به نوازش و توجه پیدا می‌کنند و در واقع کمی به زن‌ها شبیه می‌شوند‌. در مورد زن‌ها این مساله درست برعکس است‌. در این دوره‌ی سنی ترشح هورمون‌های جنسی تستسترون و استروژن نسبتا بیش‌تر می‌شود‌، که این دو هورمون هر دو تحریک‌کننده‌ی جنسی هستند‌. از طرفی دیگر زن‌ها وقتی می‌آیند گذشته‌ی خود را بازنگری می‌کنند‌، می‌بینند که تمام زندگی خود را صرف بچه بزرگ کردن‌، تمیز کردن خانه و ظرف و رخت و . . . کرده‌اند‌. زن در این سن می‌بیند که به عنوان یک انسان‌، به عنوان یک موجود کامل‌، به خواست‌های خود کم‌توجهی کرده است ‌، همیشه داده ‌، همیشه در جهت منافع شوهر‌، منافع بچه ‌، منافع خانه حرکت کرده است‌. در این سن برای زن‌ها هم شمارش معکوس شروع می‌شود‌. در این‌جاست که زن می‌بیند دیگر وقت زیادی ندارد و می‌گوید چرا که نه و می‌خواهد از خودش به عنوان یک موجود کامل ‌، به عنوان موجودی که جنسیت هم دارد استفاده کند‌. این فاکتور زمانی به اضافه فاکتور هورمونی و هم‌چنین رشد عقلانی زن باعث می‌شود تا راجع به یک سری مسایل که تا به حال برای‌اش تابو بوده‌، تجدید نظر بکند و یک سری مسایل را که تا به حال رعایت می‌کرده زیر پا بگذارد‌. این دوره‌ی تاریخی فرد خیلی مهم است‌. مسایل اجتماعی نیز در این میان نقش مهمی بازی می‌کنند‌. به طور مثال در اروپا در دهه‌ی شصت ‌، که رشد اقتصادی فزونی گرفت ‌، زن‌ها به طور وسیع وارد بازار کار شدند و استقلال مالی پیدا کردند‌. از سوی دیگر روشن‌گری‌های جنبش 1968 و به بازار آمدن قرص ضد حامله‌گی‌، مجموع عواملی بود که جنبش عظیم زنان را به وجود آورد‌. تغییرات اجتماعی و اقتصادی این دهه زن را از بند سنت رها کرد‌. از نظر اجتماعی زنان آزادی‌های بسیار به دست آوردند و از لحاظ اقتصادی‌، به دلیل ورود به بازار کار‌، مستقل شدند‌. این‌ها باعث شد تا زن در روابط جنسی آزادتر از پیش عمل کند‌. این رهایی برای زن یک جنبه‌ی خیلی مثبت داشت‌، و آن‌هم این‌که زن خود را به عنوان یک فرد ‌، یک فرد برابر با مرد ‌، شناخت ‌، ولی از طرفی یک رابطه‌ی عکس خودش را هم به وجود آورد‌، که این را در سال‌های 80 می‌بینیم‌. در دهه‌ی 80 با خانواده‌های از هم پاشیده‌ی نسل 68 رو‌به‌رو می‌شویم‌. بچه‌های این نسل در خانواده‌هایی بزرگ شدند‌، که در آن چند بار جدایی رخ داده است‌. این به خودی خود بد نیست‌، اما از آن‌جا که این بچه‌ها در جامعه‌ای زنده‌گی می‌کنند که هنوز از نهاد خانواده به عنوان یک ارزش مثبت یاد می‌شود‌، جدایی‌های متعدد می‌تواند تا‌ثیرات منفی بر آنان بگذارد‌. از طرف دیگر زن‌هایی که حالا به سن 40 ، 45 ساله‌گی رسیده‌و تنها شده‌اند و از این که تشکیل خانواده نداده‌اند ‌، پشیمان‌اند و فکر می‌کنند که امکان یک زنده‌گی اطمینان‌بخش را از دست داده‌اند‌. این تنهایی و مبارزه با تنهایی‌، خود مساله‌آفرین است و کشاکشی جدید را پدید آورده که شاید وضعیتی نوین و به‌تر را به وجود آورد‌. برای مرد این رهایی از یک نظر جالب بود که در مقابل خود موجودی برابر را می‌دید‌: زن رها‌، زنی که خودآگاه است‌، زنی که خواست دارد‌. مسلما مرد به‌تر می‌تواند با چنین زنی رابطه برقرار کند تا با موجودی که ناتوان است‌، نمی‌داند چه می‌خواهد‌، گیج است و همه‌ی فکر و ذهن‌اش پیش خانه و بچه‌هاست‌. از طرفی دیگر این رهایی برای مرد بد شد‌، چرا که او در برابر خود زنی را می‌بیند که رقیب اوست‌. اگر تا به حال مرد بود که به دنبال علایق خود می‌رفت‌، حالا زن هم همین کار را می‌کند‌. اگر مرد قدیم مطمْن بود که زن به هر صورت در خانه می‌ماند و او هر جا که برود و هر کاری که بکند‌، زن می‌ماند‌، حالا می‌بیند که نه‌، زن هم می‌تواند برود‌.

میل جنسی
میل جنسی در آدم می‌تواند از بین برود‌. این از بین رفتن ممکن است به صورت انتخابی (selective) باشد‌. به فرض امکان دارد زنی یا مردی میل جنسی خود را نسبت به یار همیشه‌گی‌اش از دست بدهد‌، اما نسبت به کسان دیگر کشش جنسی داشته باشد‌. امکان هم دارد که میل جنسی کاملا از بین برود‌. "فانتاسم"‌ها در به وجود آوردن میل جنسی تا‌ثیر به سزایی دارند‌. مردها حتی در جوامع اروپایی فانتاسم‌های بیش‌تری دارند تا زن‌ها‌. مرد در این جوامع نیز آزاد‌تر است‌. تابو در مورد مرد بسیار کم‌تر است و چون ذهن آزاد است‌، می‌تواند بازی کند ‌، می‌تواند سفر کند و هر کجا که می‌خواهد برود و هر دفعه با دست‌آوردهای تازه برگردد و این‌ها را در گنجینه‌ی ذهن جای دهد و هر وقت که خواست چه به صورت عینی‌، چه به صورت ذهنی از آن‌ها استفاده کند‌. بنا‌بر‌این میل جنسی در مردها خیلی راحت‌تر به وجود می‌آید و آنان از لحاظ جنسی فعال‌ترند‌. زن‌ها در رابطه‌ی جنسی محدود‌ترند‌، به خصوص زنان جوامعی مانند ایران‌. مثلا در ایران رابطه‌ی جنسی زن با شوهر تعریف می‌شود‌. سکس آن‌قدر به مسایل مختلف دیگر بسته‌گی‌دارد‌، که خودش به عنوان یک پدیده هیچ کارکردی ندارد‌. یعنی سکس هم‌راه با شوهر است ‌، شوهر بسته‌گی به خانه و شغل و مقام‌اش دارد و . . . در صورتی‌که در مورد مردها این طور نیست و برای آنان زن ‌، زن است‌. زنان به دلیل تابو‌های موجود حتی در ذهنیت خود ‌، خود را سانسور می‌کنند‌. برای مثال مرکز تحقیقات فرانسه آماری راجع به فانتاسم‌های زن و مرد گرفته بود‌. فانتاسم‌های مردها به قدری زیاد بود‌، که در فرم پرسش‌نامه به زور جا می‌شد‌. اکثر زن‌ها‌، اما‌، گفته بودند که فانتاسم ندارند و درصد کوچکی از آنان که فانتاسم داشتند‌، به چهار تا چیز مشخص و تکراری محدود می‌شد‌. البته آمار دیگری گرفته بودند از زنان 5 کشور اروپایی (آلمان‌، فرانسه‌، سوییس‌، انگلیس و یک کشور دیگر) راجع به فانتاسم‌های زنانه‌. 80 درصد این زن‌ها گفته بودند که ما در حین رابطه‌ی جنسی با یار همیشه‌گی‌مان به کس دیگری فکر می‌کنیم‌. در این مورد از سکسولوگی پرسیدند که اخلاق در این میان چه می‌شود‌. جواب او این بود که مهم این است که این تخیلات را بتوان با طرف مقابل قسمت کرد و این که این تخیلات بد نیستند‌، چرا که اگر نباشند در حقیقت میل جنسی و در نتیجه آن رابطه از بین می‌رود‌. در واقع این ذهنیات رابطه را حفظ می‌کنند‌. البته خود این سکسولوگ هم از این آمار متعجب شده بود و 80 درصد به نظرش خیلی زیاد می‌آمد‌. زن‌ها اگر هم فانتاسم داشته باشند‌، آن را پنهان می‌کنند‌. حتی در جوامع اروپایی این مساله برای زنان قابل قبول نیست و به همین دلیل زنان چه در عمل و چه در خیال‌، خود را شدیدا سانسور می‌کنند‌.

تحریک پذیری و ارضای جنسی
به وجود آمدن میل جنسی حتما هم‌راه با تحریک جنسی نیست‌. در تحریک شدن‌اعضای جنسی، حواس پنج‌گانه (بویایی‌، شنوایی‌، بینایی‌، لامسه (بساوایی) ، چشایی) و هم‌چنین مسایل روحی و عاطفی نقش اصلی را دارد‌. تحریک جنسی در زن و مرد تقریبا به یک شکل است ، در مرد حالت نعوظ ("‌ارکسیون") پیدا می‌شود و در زن ترشحات مهبل (واژن) زیاد می‌شود‌. البته زن‌ها زود‌تر از مرد‌ها تحریک می‌شوند‌. ارضای جنسی (ارگاسم)‌، اما‌، در زن و مرد متفاوت است و این برمی‌گردد به الگوهای فرهنگی متفاوتی که به زن و مرد داده شده است‌. از آن‌جا که زن در رابطه‌ی جنسی نیز نقش خود را در فدا کردن خود و غرق شدن در دیگری می‌بیند‌، ارگاسم او خیلی کامل‌تر از مرد است‌. یعنی زن وقتی به اوج لذت جنسی برسد‌، حتی امکان دارد برای پنج دقیقه بی‌هوش بشود‌. زن می‌تواند با ارگاسم از دنیای عینی فاصله بگیرد‌. در ضمن زن می‌تواند ارگاسم‌های متعدد داشته باشد‌. در صورتی که این مساله در مرد به این شکل نیست‌. ارگاسم مرد کنترل شده است‌. از آن جا که مرد طبق الگوی فرهنگی می‌خواهد بر همه چیز کنترل داشته باشد‌، ارگاسم‌اش نیز کنترل شده است‌. مرد در حین رابطه‌ی جنسی نیز به خود مسلط است و سعی دارد خود را تحت کنترل قرار دهد‌. برای همین به این شکلی که زن از خود بی‌خود می‌شود‌، مرد نمی‌شود‌. مرد برای این‌که دوباره تحریک شود به زمان احتیاج دارد‌. در واقع در مرد یک دوره‌ی تحریک ناپذیری وجود دارد‌، که این از مرد به مرد و در دوره‌های مختلف سنی فرق می‌کند‌. مثلا در دوران بلوغ دوره‌ی تحریک ناپذیری می‌تواند 5 تا 10 دقیقه باشد و در سن 60 ساله‌گی می‌تواند یک ماه تا شش ماه باشد‌. این همان‌طور که گفته شد در مردهای مختلف فرق می‌کند‌. زن برای تحریک مجدد به زمان احتیاج ندارد و از این لحاظ مردها یک مقدار به زن‌ها حسادت می‌کنند‌. بر خلاف تصورات رایج ‌، زن در رابطه‌ی جنسی دست و بال‌اش بازتر است و امکانات بیش‌تری دارد تا مرد‌.
ادامه مطلب ...

اوج لذت جنسی چیست ?



اوج لذت جنسی چیست؟ اوج لذت جنسی حالت فرح‌بخش روانی و جسمانی است که در اثر تحریک جنسی به دست می‌آید و با انزال، سرخ شدن یا تشنج همراه است. در زنها و مردها هنگام رسیدن به اوج لذت جنسی عوارضی بروز می‌‌کند. برای مثال ضربان قلب بیشتر می‌شود بدن گرم می‌شود و گهگاه در بدن لرزشهائی بوجود می‌‌اید. و بطور معمول شخص احساس سرما می‌کند( که البته این حالت معمولا در شروع عمل جنسی و معاشقه رخ می دهد)

در مردها آلتشان سفت می‌شود و در زنها مقداری قطر رحمشان افزایش یافته مایعی لزج از آن بیرون میاید که در مردها نیز به همین منوال است. این مایع غالبا بیرنگ است که موجب می شود عمل دخول اسانتر صورت گیرد. در زنها قسمت داخلی رحم کمی تنگتر شده، نوک سینه ها کمی سفت و در مردها اب دهان ترشح و میزان تنفس افزایش می‌‌یابد. در مردها بعد از انزال بدن سست شده و احساسی دست می‌دهد که معمولا چشمانشان را می‌‌بندند و بلافاصله بعد از انزال عمل ادرار کردن به خوبی صورت نمیگیرد. زیرا دریچه پروستات به شکل خودکار کمی باز و بسته می‌شود.

احساس گرمایی که به زن دست می دهد برای این است که منی کاملا گرم وارد بدن زن شود زیرا سرما اسپرم ها را میکشد و منی با پرش به بیرون پرتاب می‌شود در زنها معمولا بعد انزال مرد و تمام شدن شهوت او شهوتشان میخوابد. این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که چون در خلال عمل جنسی به دلیل شور و هیجان حواس انسان زیاد متمرکز به اطراف خود نیست بر اثر شدت شور جنسی گه گاه به یکدیگر فشارهائی وارد می‌کنند که بعد از عمل جنسی درد زیادی احساس می‌شود. مثلا در بعضی موارد پای ایشان به فرش و مانند ان مالیده می‌‌شود و یا بر اثر فشار زیاد هنگام دخول حوالی آلت تناسلی ملتهب می‌‌گردد.

حد و میزان مطلوب برانگیزش جنسی زن، به اندام فیزیولوژیکی و واکنشهای آموخته شده به وی بستگی دارد. اوج لذت جنسی زنان: در دنیای امروز هنوز این افسانه که دخول تنها راه صحیح و پذیرفته شده برای رسیدن زنان به ارگاسم است، وجود دارد. حتی بسیاری از مشاوران جنسی، به عنوان مثال معاشقه، ناز و نوازش یا خودارضائی را روشهای ارضا کننده‌ای نمی‌دانند. به هر حال از لحاظ فیزیولوژیکی، ارگاسم، ارگاسم است. چه از طریق خودارضائی، چه از راه مقاربت، چه به روش تحریک و چه از طرق دیگر! ممکن است تجربه ذهنی این مسئله متفاوت باشد اما چرخه ی فیزیولوژیکی که یک زن برای رسیدن به اوج لذت جنسی طی می‌‌کند یکسان است.

برای رسیدن به اوج لذت جنسی چه از لحاظ روانی و چه جسمی، تحریک جنسی لازم است. بعضی زنان با خیال پردازی و بدون تحریک اندام جنسی به ارگاسم می‌‌رسند. درصد کمتری تنها با لمس و باز هم بدون تحریک اندام جنسی اوج لذت جنسی را تجربه می‌‌کنند. برخی هم ارگاسمهای خود به خودی دارند و بعضی در حال خواب به ارگاسم می‌‌رسند. بر خلاف این استثنائات اغلب زنها برای رسیدن به اوج لذت جنسی به تحریک زیاد و طولانی مدت اندامهای جنسی نیاز دارند.

چرخه واکنشهای جنسی می‌‌تواند به چهار مرحله تقسیم شود: تحریک، پلاتو، اوج لذت جنسی و مرحله آرامش. این مراحل تفکیک‌پذیر نیستند. یعنی یک مرحله، کاملا تمام نمی‌شود تا بعد مرحله دیگری شروع شود. در حقیقت این مرحله بندی فقط برای توصیف ترتیب عکس العمل جنسی ست که معمولا در یک روند پیوسته واقعی اتفاق می‌‌افتد.

1- مرحله انگیزش (تحریک)

وقتی بر اثر تحریک، خون در اندام جنسی جمع می‌‌شود کلیتوریس(چوچوله) سفت می‌‌شود و در همان لحظه مهبل شروع به ترشح مقداری ماده لیز کننده می‌‌کند، همچنین سطح داخلی دیوار لوله واژن بر اثر نوعی فرآیند تعریق، با یک ماده لیز کننده پوشیده می‌‌شود. سیاهرگ مهبل گشادتر و پر از خون شده، رنگ مهبل تیره تر می‌‌شود. در همین زمان میزان ضربان نبض و فشار خون به طور قابل ملاحظه‌ای بالا رفته، در اندامهای جنسی حرارت و تورم احساس شده و برانگیختگی زن از مرحله تحریک به مرحله پلاتو (دوام برانگیختگی جنسی) پیش می‌‌رود.

2- مرحله پلاتو (دوام برانگیختگی جنسی)

بافت دیواره یک سوم خارجی واژن به علت پرخون شدن، متورم می‌‌شود که در نتیجه، موجب تنگی ورودی دهانه مهبل می‌‌گردد. به این مرحله سکوی ارگاسم می‌‌گویند. در این مرحله به نظر می‌‌رسد [کلیتوریس] در زیر یک کلاهک رفته یا به داخل کشیده می‌‌شود اما در حقیقت، کلیتوریس به عنوان یک گیرنده تحریکات، درجهت پاسخ به تحریک مستقیم نواحی مجاور کمک می‌‌کند. رحم، لوله رحم و تخمدان بزرگتر شده و تنفس، ضربان نبض و حرکات زن سریعتر می‌‌شود.

3- مرحله اوج لذت جنسی:

لوله واژن به طورریتمیک شروع به منقبض شدن می‌‌کند. همچنین انقباض غیرارادی اسفنکتر مقعد نیز در این مرحله پیش می‌‌آید. تعداد نبض و میزان فشار خون بالا می‌‌رود. افزایش انقباض عضلات و مملو از خون شدن سیاهرگ موجب رسیدن به اوج لذت جنسی می‌‌شود. همچنین باید در نظر گرفت ارگاسم یا به طور مثال عکس العمل طبیعی زانو نمی‌تواند به زور صورت پذیرد، این بازتابها به طور طبیعی اتفاق می‌‌افتند.

4- مرحله آرامش:

در این مرحله، احتقان یک سوم خارجی واژن و احتقان عروقی تغییر کرده و از بین می‌‌رود. ضربان نبض کاهش یافته و بافتها از تورم خارج می‌‌شوند.رنگ تیره واژن به رنگ اولیه باز گشته و اندامهای جنسی به حالت طبیعی اولیه خود بر می‌‌گردند. بدن آرام و سست شده و گاهی عرق می‌‌کند. قابل ذکر است در پاسخ فیزیولوژیکی زن به تحریکات جنسی، اعضاء غیر تناسلی بدن نیز واکنشهایی دارند از جمله: تغییراتی در پستان، در بعضی موارد احساس اجبار در دفع ادرار در طول آمیزش یا پس از آن، افزایش فشار خون، افزایش ضربان قلب، افزایش تعداد دم و بازدم و نفسهای عمیق، تعریق ( این واکنش در افراد متفاوت است، در مرحله رسیدن به آرامش بعضی احساس گرمای شدید می‌کنند و بعضی احساس سرما. در بسیاری موارد در قسمتهای مختلف بدن قطرات عرق جاری می‌‌شود)



ادامه مطلب ...

چگونه ببوسیم ؟


یکی از نعمتهای موجود در روابط میان زن و مرد نعمت لمس کردن است.بحث در این زمینه مفصل و طولانی است. اما من در این جا فعلا به «بوسه» می پردازم. از نقاط حساس بدن طرفین لبها هستند.لبها در زیبایی ظاهری افراد به خصوص زنها نقش موثری دارند. حساس ترین قسمت لب گوشه ها و وسط آن است.لذا توصیه میشود در نگهداری و استفاده لذت بخش از آن دقت نمائید.

بوسه لب به لب:

۱. سعی کنید برای لذت بیشتر از این عمل به تدریج لبها را به هم نزدیک کنید.
۲. استفاده از رژ لب خوش بو و خوش رنگ متناسب با سلیقه طرفین (البته رنگ قرمز معمولا تحریک کننده تر است)
۳. قبل از مالیدن لبها به هم کمی آن را مرطوب نمائید.
۴. لبها را در حد لمس سطحی به هم بمالید.
۵. با نوک زبان لبهای طرف مقابل را قلقلک دهید(هر دو نفر)
۶. لبها را کمی بیشتر از قبل به هم بمالید.
۷. مجددا از زبان استفاده شود البته بیشتر با وسط و گوشه های لب بمالید.
۸. یکی از طرفین که آتش تندتری دارد شروع به مکیدن لب پائین یا بالای دیگری کند(البته این کار میتواند همزمان دو طرفه صورت گیرد)
۹. حالا نوبت مکیدن کامل لبهاست.
۱۰. مالش لبها با شدت فراوانی ادامه می یابد.
۱۱. مکیدن زبانها فراموش نشود (در مورد مکیدن بحث مفصل تری خواهیم داشت)

هر چند بوسه را از لب آغاز کردم اما آن را به لب ختم نمی کنم.
هر زن و مردی دارای نقاط حساسی در بدن است که باید از جانب فرد مقابلش شناسایی شود. بوسیدن این مناطق لذتی همراه با انتقال محبت را در پی دارد و شروع نزدیکی را لذت بخش تر می سازد.

مناطق حساس بدن زن برای بوسه:(حساسیت ها در همه یکسان نیست)

- لبها
- گونه ها
- چشمان
- لاله گوش
- کنارهای گردن
- سینه ها
- زیر بغل
- پشت کتف ها
- وسط ستون فقرات
- لمبرها
- لبهای آلت تناسلی
- کشاله ران
- پشت زانو
- پشت ساق پا

مناطق حساس بدن مرد برای بوسه:(حساسیت در همه یکسان نیست)

- لبها
- گردن
- وسط سینه ها
- لاله های گوش
- پشت کتف ها
- وسط ستون فقرات
- کشاله ران
- آلت تناسلی ( سر آلت/زیر آن/بیضه ها)
- بین سوراخ مقعد و انتهای آلت

ادامه مطلب ...

چند توصیه ؟!



نکته اول ...
یکی از مواردی که خانمها باید رعایت کنند این است که بدانند چه چیزهایی همسرشان را تحریک میکند. آنها را شناسایی و در زمان لازم از آن استفاده کنند.مثلاً اگر مردی همسرش را در حالی جذاب میبیند که یک سنجاق سینه به لباسش آویزان باشد دیگر لازم نیست زن هی فرت و فورت از سنجاق سینه استفاده کند و اثر آن را از بین ببرد.این از زمان استفاده….

اما خانمها حتماً سعی کنید عوامل تحریک همسرتان را بشناسید.نسبت به رنگها حساس باشید.مثلاً بدانید که لباس خواب شما چه طرحی و چه رنگی باید باشد تا همسرتان را تحریک کند.حتماً ازش بخواهید که برایتان تشریح کند که جه طرح و رنگی دوست دارد.حتی اجازه بدهید که او برایتان خرید لباس را انجام دهد.یا مثلاً بدانید که جوراب شما در شوهرتان چه تاثیری دارد…پاهای شما در تحریک همسر واقعاً موثرند.شاید حتی وی پاهای برهنه دوست داشته باشد.تمام این موارد ریز را شناسایی کنید و از آن استفاده کنید.اینها چیزهای کوچکی هستند که تاثیرات بزرگی دارند.گردنبند، رنگ تل سر، گوشواره ، دستمال گردن و تمام زیور آلات شما میتوانند عامل کشش همسرتان بشوند.مرد شما هیچوقت اینها را برایتان شرح نخواهد داد بلکه شما باید تمامی آن را شناسایی کنید و از آن برای تحریک همسرتان استفاده کنید..

نکته دوم…
یکی دیگر از موارد کوچک ولی مهم در هنگام آمیزش جنسی میباشد.زنها و مردانی که نمی خواهند صاحب فرزند شوند و سعی میکنند از شیوه جلوگیری طبیعی استفاده کنند یعنی قبل از زمان انزال مرد دست از رابطه بکشند تا جرثومه های اسپرم به جهاز تناسلی زن نرسد، همواره یک نوع ترس را در خود مبحوس میکنند.آنها رابطه جنسی را با یک وحشت پنهان آغاز میکنند و شدیداً باعث تشنج میگردند.عموماً زنها بدلیل دیرتر به اورگاسم رسیدن قبل از تحصیل لذت، مرد خود را از دست میدهند!!!چون مرد در طول رابطه مدام در فکر زمان و کنترل انزال خویش بوده و نمی تواند حواسش را کاملاً معطوف به زن کند و اکثراً قبل از ارضای کامل زن از وی کناره گرفته و سبب نارضایتی زن میشوند.زنها معمولاً چیزی نمی گویند ولی این امر به روان آنها صدمه میزند و تلافی آن را جای دیگر سر مرد در می آورند.زیرا زنی که از نظر جنسی از مرد خود راضی نباشد هرگز وی را نخواهد بخشید!!!من توصیه میکنم حتماً از وسایل ضد حاملگی استفاده کنید تا بتوانید این اضطراب را از بین ببرید…

نکته سوم…
مورد دیگر اینکه زنها و مردها همیشه نگران آن هستند این است که فکر میکنند بدلیل افزایش سن و کهولت جذابیت خود را از دست داده اند ، و دلیل کم شدن توجه همسرشان و دلسردی وی این مورد میباشد!!..واقعیت این است که علت آن بی اعتنایی به عوامل در جاذبه جنسی میباشد…. زن و شوهری که از امور جنسی به عنوان یک عادت استفاده میکنند نباید انتظار آینده ای پر هیجان داشته باشند.. تعویض زمانهای آمیزش ، تغییر حالتهای آمیزش ، تغییر مکانهای آمیزش و عوامل دیگر چیزهایی هستند که من نمی دانم چرا توسط زوجین فراموش میشوند.در اختیار داشتن یک عامل همواره باعث فراموشی این مورد میگردد که ما باید آن مورد را حفظ هم بکنیم!!…توجه نمیشود که هر قدر سن بالاتر رود فهم نیز بیشتر میشود و در نتیجه انتظار بیشتری طلب میشود..باید به تنوع در امور جنسی توجه کرد زیرا که زن و مرد جا افتاده دیگر یک کودک ناشی نیست که به یک رابطه ساده ارضا روحی شود..توجه نمیشود که یک زن سی ساله یا یک مرد سی و پنج ساله انسانهایی هستند که از رابطه جنسی یک لذت کامل می خواهند نه مثل نوجوانان یک هیجان ساده!!!!…بدانید در صورت افزایش عمر شما وظیفه شما در قبال همسرتان بیشتر شده و او خواستار لذت بیشتریست چون او عاقل و کاملاً بالغ شده و نیازهای خود را بهتر میشناسد.پس همواره سعی کنید که در امور جنسی توان خود را حفظ کنید…زیرا که زن و شوهری که از نظر جنسی دیگر قادر به خاموش کردن عطش روحی هم نباشند قطعاً زندگی جذابی نخواهند داشت….


ادامه مطلب ...

چگونه از شریک جنسی انتقاد بکنیم ؟



در انتقاد جنسی از همسر خود، پیشگویی نکنید

انتقاد جنسی معمولاً از پیش‎آمدهایی شروع می‎شود که یا به همسری که از او انتقاد می‎شود ارتباطی ندارد یا اگر داشته باشد، ارتباطی بسیار جزیی است. برای مثال، “محسن” معتقد بود که از نظر جنسی ارضا نمی‎شود، چون همسرش هنگام نزدیکی شور و هیجانی از خود نشان نمی‎دهد. “محسن” با مطالعه‎ی رمان‎های عشقی می‎دانست فردی که حقیقتاً به هیجان آمده باشد، تنفسش تندتر می‎شود و تغییراتی در صدا و حرکاتش پیدا می‎شود و غیره. اما چنین نشانه‎هایی را در همسرش مشاهده نمی‎کرد. “محسن” فکر کرد همسرش او را می‎فریبد و حس می‎کرد از رسیدن به لذتی که انتظارش را داشته، محروم شده است. از این اندیشه که بی‎تفاوتی همسرش ممکن است از ناتوانی خود او ناشی شود، احساس سرخوردگی می‎کرد. بالاخره، با خشم و در حالی که قادر به کنترل شکست و ناکامی خود نبود، با این عبارت از همسرش انتقاد کرد: «یک بار نشد شور و حالی نشان بدهی، نفست هم که در نمی‎آید، آخر این چه وضعی است؟!»

بیشتر مردها و زن‎ها مانند محسن، انتظارات غیر منطقی گسترده‎ای از روابط جنسی دارند. خیال‎پردازی در امور جنسی و خلق صحنه‎هایی که احساسات جنسی را برانگیزد و یا عشق‌ورزی خیالی با یک هنرپیشه سینما. جای واقعیت را نمی‎گیرد و احساس گناه برنمی‎انگیزد، حتی ممکن است گاهی به افزایش تجربه‎ی جنسی کمک هم بکند. اما بعضی اشخاص، متأسفانه مهارت‎های واقعی خود (یا همسرشان) را با ایده‎آل‎هایی که در عالم خیال پرورانده‎اند مقایسه می‎کنند. به نظر آن‎ها، همه‎ی زن و شوهرها هر شب از رابطه‎ی جنسی لذت می‎برند، هر زنی می‎تواند بارها به اوج لذت جنسی برسد و هر مردی قادر است ساعت‎ها در اوج هیجان باقی بماند. چنین توهماتی احتمالاً به انتقادات نادرستی می‎انجامد که مبنای آن، تصویری کاذب از چیزی است که آن را رابطه‎ی جنسی ارضا کننده می‎نامند.

انتقاد نادرست نیز هم چنین از انتظاراتی ناشی می‎شود که آن اندازه غیر منطقی نیستند که از آن‎ها صحبتی به میان نیاید. به طوری که «کلیفورد ساگر» متخصص روان‎کاوی خاطر نشان می‎سازد. هر یک از ما با کوله‎باری از توقعات و قرار و مدارهای آگاه و ناخودآگاه و گفته و ناگفته وارد زندگی زناشویی می‎شویم. توقعات و قرارهای ناخودآگاه و ناگفته موضوع سرّی قراردادی عاطفی را تشکیل می‎دهد، قراردادی که دو شریک با یکدیگر می‎بندند؛ اما هیچ کدام از ماهیت آن خبر ندارند. چنین قراردادی می‎تواند تمامی جنبه‎های قابل تصور یک زندگی خانوادگی مانند قدرت، بچه‎ها، پول، اوقات فراغت و روابط جنسی را در برگیرد. به مورد زیر توجه کنید:

“لیلا” بیست و هفت ساله و “بیژن” سی و شش ساله، کم کم به سوی پرتگاه طلاق پیش می‎رفتند زیرا انتقادهای مکرر بیژن از این که لیلا نسبت به امور جنسی به اندازه‎ی کافی توجه نشان نمی‎دهد، آن قدر خصومت آمیز بود که دیگر برای لیلا قابل تحمل نبود و ضمناً آن را ناروا می‎دانست. وقتی پزشک معالجشان سابقه‎ی روابط زناشویی آن‎ها را پرسید، لیلا گفت میانگین روابط جنسی آن‎ها دوبار در هفته است. او گفت «من فقط مواقعی از برقراری رابطه‎ی جنسی سرباز می‎زنم که واقعاً از بیماری و یا خستگی به جان آمده باشم.» بیژن گر چه پذیرفت که حرف‎های لیلا عین حقیقت است، اما هم‎چنان او را به عدم تمکین در روابط زناشویی متهم می‎کرد. پس از چندین جلسه مشاوره، پزشک معالج توانست قراردادی را که بیژن از هنگام ازدواج با لیلا نادانسته همراه با خود آورده بود، کشف کند. داد و ستدی عاطفی، که لیلا به کلی از آن بی‎خبر بود.

پزشک معالج می‎گفت «بیژن اساساً فرد متزلزلی است، پدرش را در هشت سالگی از دست داده و مادرش که همیشه از نظر عاطفی تحت فشار بوده، در فشار بیشتری قرار می‎گیرد. به گمان او مرگ شوهرش «ثابت» کرده بود که محبت کردن و محبت دیدن ریسک خطرناکی است. بنابراین، بیژن در یک جوّ سرد و اساساً عاری از عشق بزرگ شده بود. در نتیجه بیشترین چیزی که از رابطه‎ی زناشویی و همسرش می‎خواست، پذیرش عاطفی تمام عیار بود، که آن را در روابط جنسی فعالی مجسم می‎ساخت. قرارداد بیژن چیزی از این قبیل بود: «من قول می‎دهم شوهر خوبی باشم، از تو و بچه‎ها به خوبی نگهداری کنم، و در عوض، تو هم موظفی مرا به گرمی بپذیری، هر وقت که من بخواهم»

پزشک ادامه داد «اما این موضوع هرگز به لیلا گفته نشده بود. او هیچ تصوری از خواسته‎ی بیژن و قرارداد اظهار نشده‎ای که انتظار داشت به آن احترام بگذارد نداشت. به همین دلیل، شکایت او را ابتدا به صورت خواسته‎ای استثمارگرانه و سپس اعتراضی ناروا می‎دید»

قراردادن انتظارات زناشویی بر مبنای تمایلات شخصی یا معیارهای خارجی، موجب دیگری در طرح و بیان انتقادهای نارواست. مردی همسرش را به سردمزاجی متهم می‎کرد، زیرا فقط هفته‎ای یک بار آمیزش داشتند؛ در حالی که در جایی خوانده بود که «میانگین» آمیزش زوج‎هایی که در گروه سنی آن‎ها هستند، سه بار در هفته است.

زن و شوهرها، پیوسته درباره‎ی تعداد دفعات آمیزش و زمانی که باید صرف بازی‎های عاشقانه شود و لزوم تنوع در روابط جنسی از متخصصین سوال می‎کنند. اما در این مورد، هیچ قانونی، هیچ باید و نبایدی و هیچ درست و نادرستی وجود ندارد و هیچ کس را هم نباید با مقایسه با دیگران مورد قضاوت قرار داد. بعضی از زوج‎ها ممکن است روزی دوبار، بعضی ممکن است ماهی دوبار و یا حتی سالی دوبار روابط جنسی داشته باشند. انتقاد کردن از همسر به خاطر آن که نمی‎تواند خود را در حدّ فلان میانگین خیالی یا حد نصاب فرضی قرار دهد، اشتباه احمقانه‎ای است.

انتقادی که بر مبنای اطلاعات دقیق از مجموع توانایی‎ها و فعالیت‎های جنسی انسان نباشد، انتقادی نابه‎جاست. امروز بیشتر زن‎ها می‎دانند که نحوه‎ی رسیدن به اوج لذت جنسی در بین زنان بسیار متفاوت است و برای رسیدن به آن، بیش از یک راه وجود دارد. زنی که از این امور اطلاعی ندارد و به ندرت به اوج لذت جنسی می‎رسد، ممکن است خود را سرزنش کند و به خود بگوید «لابد عیب از من است» و اگر اطلاعات همسرش هم به همین اندازه ناقص باشد، ممکن است خود را سرزنش کند که چرا نتوانسته همسرش را به اوج لذت جنسی برساند. به همین ترتیب مرد میان‎سالی که نمی‎داند تعداد دفعات آمیزش با افزایش سن کمتر می‎شود، ممکن است خود را ملامت کند که چرا مانند گذشته، قادر به برقراری روابط جنسی نیست. اگر همسر این مرد هم از این تغییر طبیعی فیزیولوژیکی آگاه نباشد، ممکن است او را به خاطر «ناتوانی جنسی‎اش» تحقیر کند.

البته خطر بزرگ‎تر این است که انتقاد جنسی می‎تواند به صورت پیش‎گویی‎هایی درآید که خود به خود به حقیقت می‎پیوندد. مرد یا زنی که کراراً به تصور عدم توانایی جنسی مورد انتقاد قرار می‎گیرند، ممکن است عملاً‌ دچار ناتوانی شوند. متخصصین یادآوری می‎کنند که مغز، مهم‎ترین نقش را در رابطه‎ی جنسی دارد. اگر در اثر انتقاد یا تلقین، به خود بقبولانیم که دچار ناتوانی جنسی هستیم، ممکن است در عمل هم به این وضع دچار شویم، برای مثال، در بسیاری موارد، ناتوانی در مردان فقط نتیجه‎ی ترس از ناتوانی است.

به گفته‎ی “ماسترزو جانسون”، آمیزش، صمیمانه‎ترین شکل ارتباط بین زن و مرد است. بنابراین، انتقادهای اتاق خواب، خیلی زود به سایر جنبه‎های زندگی زناشویی گسترش می‎یابد.

اما عکس آن هم صحیح است. روابط جنسی می‎تواند آینه‎ی تمام نمای روابط خانوادگی باشد. بنابراین انتقادها و تضادهایی که در سایر زمینه‎ها وجود دارد، ممکن است به شکل انتقاد از روابط جنسی مطرح شود در نتیجه گوشه و کنایه‌های آزاردهنده درباره‌ی ناتوانی جنسی همسر، چه بسا به هیچ وجه وارد نبوده و صرفاً به منظور انتقام‎گیری و تسلط بر طرف مقابل باشد.



ادامه مطلب ...

ناتوانی جنسی در مردان



درمان ناتواني جنسي مردان :

ناتواني در رسيدن به نعوظ يا حفظ آن، اصطلاحاً ناتواني جنسي ناميده مي‌شود. اغلب مي‌توان اين بيماري را با موفقيت به وسيله دارو درمان كرد. درمان‌هايي كه بيشترين تأثير را دارند آنهايي هستند كه در همان زماني كه به نعوظ نياز اسـت به مصـرف مي‌شـوند. بـراي مثـال سيلـدنافيـل (وياگرا) از جمله اين داروهاست كه يك داروي خوراكي است. انواع ديگر داروها يا توسط خود فرد مستقيماً به داخل آلت تزريق مي‌شوند يا آنكه به صورت ژل‌هايي هستند كه مي‌توان آنها را داخل پيشابراه وارد كرد. از آنجايي كه تأثير اين داروها به خاطر اثر بر رگ‌هاي خوني است در صورت ابتلا به مشكلات قلبي ـ عروقي ممكن است داروهاي مناسبي نباشند. در صورتي كه امكان استفاده از اين داروها وجود ندارد، وسايل كمكي فيزيكي مي‌توانند مفيد واقع شوند. اين وسايل داراي يك بخش ايجادكننده خلأ هستند كه قبل از شروع مقاربت، روي آلت قرار داده مي‌شود تا باعث افزايش جريان خون به داخل آلت شود سپس با بستن يك بند محكم به دور ريشه آلت، نعوظ ايجاد شده حفظ مي‌شود. روش ديگر اين است كه وسايل كاشتني انعطاف پذيري را از طريق جراحي درون آلـت قـرار مـي‌دهنـد كـه نعـوظ را امـكان پذير شود. ) .

چگونه احتمال بارداري را زياد كنيد؟

از هر10 ‌زوجي كه خواهان فرزند هستند، يكي دچار مشكل باروري است. در بسياري از موارد، علتي براي اين امر يافت نمي‌شود. ناتواني در باردار شدن، ممكن است به خاطر مشكل يك طرف يا گاهي هر دوي آنها باشد. اين نمودار فقط به آن دسته از مشكلاتي مي پردازد كه مردان را گرفتار مي‌كنند. دو علت عمده ناباروري در مردان عبارت است از:

1-عدم توليد كافي اسپرم.

2- بسته بودن لوله‌هاي خروج مني(مجاري منتقل‌كننده اسپرم به آلت در طي انزال

در صورت تمايل به بچه‌دار شدن، بايد شما و همسرتان به پزشك مراجعه كنيد تا درباره برنامه‌ريزي براي يك بارداري سالم با وي گفتگو كنيد. چند اقدام كمك‌كننده ساده و واضح نيز وجود دارد كه مي‌توان از آنها براي به حداكثر رساندن احتمال بارداري كمك گرفت. رژيم غذايي سالم، غذاهاي تازه و پر از ويتامين،‌استراحت كافي و عدم مصرف الكل، همگي در افزايش احتمال باردار شدن كمك‌كننده هستند. مقاربت منظم ( به طور مطلوب حداقل سه بار در هفته) نيز مفيد واقع مي‌شود. در صورتي كه مقاربت به دفعات كمتري انجام شود، ممكن است روزهاي باروري زن رد شود و فرصت تا چرخه بعدي از دست برود. روزهاي باروري زن معمولاً حول‌وحوش وسط چرخه قاعدگي است. در صورتي كه مقاربت در اين دوران انجام شود، احتمال باردارشدن بيشتر از بقيه اوقات است. بعد از مقاربت، زن بايد10 ‌تا 15 ‌دقيقه دراز بكشد. اين كار اجازه مي‌دهد تا حداكثر تعداد اسپرم وارد رحم شوند. علاوه بر آن، مرد بايد از پوشيدن شلوار يا لباس زير تنگ بپرهيزد، چون لباس‌هاي اين چنين، باعث افزايش دماي كيسه بيضه مي‌شوند و توليد اسپرم را كم مي‌كنند.

آزمايش مني :

هرگاه زوجي داراي مشكل باروري باشند، آزمايش مني معمولاً از اولين آزمايش‌هايي است كه انجام مي‌شود. از مرد خواسته مي‌شود كه به داخل ظرف تميزي انزال كند (مني جمع شده از كاندوم مناسب آزمايش نيست). سپس بايد نمونه را در دمايي معادل دماي بدن نگه داشت و ظرف2 ‌ساعت بررسي كرد. حجم مني اندازه گيري مي‌شود و سپس نمونه‌اي از آن زير ميكروسكوپ بررسي مي شود تا مشكل و ميزان فعاليت اسپرم‌ها مشخص شود و تعداد آنها شمارش شود. هر ميلي‌ليتر از مايع مني، حاوي حدوداً 50 ميليون اسپرم است كه اكثر آنها سالم هستند. بنا به تعريف، هر گاه شمارش اسپرم كمتر از20 ‌ميليون باشد، تعداد آن كم محسوب مي‌شود. در صورت مشاهده هرگونه مورد غيرطبيعي، آزمايش مجدداً‌تكرار مي‌شود.

مشكلات بيضه و كيسه بيضه مردان:

مشكلات بيضه : همه مردان بايد به صورت منظم بيضه‌هاي خود را معاينه كنند چون احتمال كمي وجود دارد كه برخي تغييرات ايجاد شده در بيضه نشانه‌اي از سرطان باشند كه در صورت تشخيصِ به موقع احتمال درمان موفقيت‌آميز آن زياد است. در صورتي كه دچار درد هستيد يا متوجه توده يا تورمي در داخل يا اطراف بيضه‌ها يا هر جاي ديگري داخل كيسه بيضه شده‌ايد، از اين نمودار استفاده كنيد تا مشخص شود كه چه زماني بايد به پزشك مراجعه كنيد. در برخي موارد لازم است كه براي حفظ باروري، درمان سريع و صحيح انجام شود:

معاينه بيضه: همه مردان بايد به طور منظم بيضه‌هاي خود را براي جستجوي انواع توده‌ها يا تورم‌ها معاينه كنند چون درمان سرطان بيضه، در صورت شناسايي سريع و به موقع، بسيار آسان است. معاينه را بعد از دوش آب گرم انجام دهيد، چون كيسه بيضه در اين حالت كاملاً شل شده است. تومورهاي سرطاني بيضه ممكن است در مراحل اوليه به صورت توده‌اي سفت بر سطح بيضه لمس شوند. چنانچه هرگونه تغييري در هر يك از بيضه‌ها يا كيسه بيضه مشاهده كرديد، هر چه سريعتر به پزشك خود مراجعه كنيد.

توجه: در صورت پيدايش توده يا تورم در داخل كيسه بيضه حتي در صورتي كه بدون درد هم باشد ، به پزشك خود مراجعه كنيد . سرطان بيضه به ويژه در مردان 20 تا 40 ساله هميشه جزء احتمالات ممكن است . اين بيماري در صورت تشخيص به موقع به راحتي درمان مي شود ولي در صورت غفلت ، كشنده خواهد بود.

مشكلات نعوظ :

بزرگ شدن آلت مردان را " نعوظ " ‌گويند. در صورت ابتلا به نعوظ دردناك، به ‌مشكلات آلت تناسلي مراجعه كنيد. هر از چندگاهي، اكثر مردان دچار مشكلاتي در رسيدن به نعوظ يا حفظ آن مي‌شوند. هرچند اين موضوع ناخوشايند است، اما مشكلات گاهگاهي نعوظ طبيعي هستند و معمولاً به علت استرس، خستگي، اضطراب يا مصرف الكل ايجاد مي‌شوند. در صورتي كه دايماً در رسيدن به نعوظ مشكل داريد، به پزشك خود مراجعه كنيد. در حال حاضر درمان‌هاي مؤثري براي ناتواني جنسي وجود دارد.

مشكلات انزال :

در صورت ناتواني در رسيدن به نعوظ، به ‌مشكلات نعوظ مراجعه كنيد. در صورتي كه انزال (لحظـه‌اي در اوج لذت جنسي كه مايع مني خارج مي‌شود) زودتر از آن چه كه شما يا همسرتان مي‌خواهيد اتفاق مي‌افتد يا آن كه علي‌رغم نعوظ طبيعي، انزال رخ نمي‌دهد يا با تأخير رخ مي دهد، از اين نمودار استفاده كنيد. مشكلات انزال شايع هستند و به علت ايجاد اضطراب، خود مي‌توانند باعث بدتر شدن مشكل شوند. گفتگو با همسرتان در مورد نيازهاي جنسي مي‌تواند بسياري از اين مشكلات را تسكين دهد. انزال زودرس به ندرت داراي علت جسمي يا عاطفي داشته باشد. رسيدن به اوج لذت جنسي بدون آن كه انزال اتفاق بيفتد، معمولاً نتيجه جراحي پروستات در گذشته است.

روش فشردن آلت براي عقب انداختن انزال :

اين روش براي پيشگيري از انزال زودرس به كاربرده مي شود و هم مرد و هم همسروي مي‌توانند آن را انجام دهند.درست قبل از آن كه انزال روي دهد، تنه آلت را درست در ناحيه زير سرآلت محكم بين انگشت شست و انگشت اشاره فشار دهيد.اين امر باعث ميشود كه بخشي از نعوظ ايجاد شده از دست برود و موقتاً از انزال جلوگيري شود. با تمرين مرتب اين روش، فرد مي‌تواند كنترل بيشتري بر انزال خود به دست بياورد. در نهايت، ديگر استفاده از روش فشردن لزومي نخواهد داشت.

مقاربت دردناك در مردان :

علل مختلف و احتمالي دردناك بودن مقاربت ،‌مي تواند به ايجاد مشكلات نعوظ و انزال هم منتهي شود . علل مختلفي براي دردناك بودن مقاربت در مردان وجود دارد از جمله بيماريهاي سطح آلت ، تنگي پوست سر آلت ،‌عفونت ها و عدم لغزنده گي كافي.

درمان انزال جنسي زود رس چيست؟

هنگام نزديکي با شريک جنسيتان هنگامي که فکر مي کنيد موقع انزال نزديک است الت تناسلي خود را بيرون اورده و خود يا شريک جنسي شما بايد ان را شديدا از ناحيه سر الت فشار دهد تا احساس درد کنيد همين احساس در باعث خواهد شد که شما انزالتان به عقب بيفتد.

اعتماد به نفس داشته باشيد چون اين مشکل خيلي شايع است اگر بتوانيد به طريقي شريکتان را زودتر و بيشتر تحريک کنيد مساله حل خواهد شد چون در تعريف انزال زود رس امده است که به طور پيا پي از شريک خود زود تر ارضا مي شود بنابرين قبل از نزديکي از طرق ديگر ناحيه تناسلي شريکتان را تحريک کنيد تا او زود تر ارضا شود معمولا اقايان پس از بار اول که ارضا مي شوند به مدت چندين دقيقه ديگر ارضا نخواهند شد پس براي ارضا شريک جنسي خود به يک بار ارتباط جنسي قانع نشويد و پس از ارضا اول خود او را ارضا کنيد يعني پس از يك بار سكس كه خود ارضا شديد ولي شريكتان ارضا نشده است پس از يك مدت كوتاه دوباره با وي نزديكي كنيد ،‌مطمئن باشيد كه در مرتبه دوم ارضا خواهد شد ،اگر شما و شريك جنسيتان از سكستان لذت ببريد و هر دو ارضا شويد اين مدت طبيعي است ولي اگر احساس رضايت نداريد و نمي توانيد شريكتان را ارضا كنيد ممكن است كه دچار انزال زود رس باشيد ،يك مثال مردي را در نظر بگيريد كه پس از يك دقيقه ارضا مي شود و شريكش هم در همين مدت يك دقيقه ارضا مي گردد ، وي دچار انزال زود رس نمي باشد ، حال فرد دومي را در نظر بگيريد كه پس از چهار دقيقه ارضا مي شود و تاكنون نتوانسته است كه شريك جنسيش را ارضا كند ، وي ممكن است كه دچار انزال زود رس باشد ، البته ممكنه كه طرف مقابل مشكل داشته باشد و بايد بررسي كرد كه چرا زود ارضا نمي شود اين مساله خيلي خيليي شايع است ، وبعضي از افراد براي درمان انزال زود رس از دارو استفاده مي كنند و گروهي هم به مواد مخدر رو مي اورند و ممكن است كه اين مساله ساده كه با رفتار درماني به سادگي قابل رفع بوده است سر اغاز اعتياد باشد احمد سوال كرده است كه از چه دارو هايي جهت طولاني كردن مدت انزال مي توان استفاده كرد.

دوست گرامي اگر شما دچار انزال زود رس هستيد بايد اين مشكل را با رفتار درماني درمان كرد نه با دارو، براي اين كار بايد هنگام نزديكي با شريك جنسيتان هنگامي كه حس مي كنيد كه به زمان انزال نزديك شده ايد ، سر الت تناسلي خود را توسط خودتان يا شريكتان به شدت فشار دهيد تا احساس درد كنيد ، سپس پنج ثانيه صبر مي نماييد و دوباره مشغول سكس مي گرديد اين كار را چندين بار انجام مي دهيد ، تا ارضا گرديد پس از دو الي سه هفته خواهيد ديد كه مشكلتان حل شده است ، از ان جا كه اين مشكل اغلب جنبه اعتماد به نفس و رواني دارد و اگر در يك الي دو هم اغوشي انزال زود رس اتفاق نيفتد معمولا ديگر اين مساله پيش نخواهد امد ، و از انجا كه مدت زمان انزال در مرد به علت دوره نهفتگي در دفعات نزديكي دوم به بعد طولاني تر است ، توصيه مي گردد كه پس ازاولين بار نزديكي ، براي بار دوم نزديكي(به فاصله پنج الي ده دقيقه بعد) تكرار گردد تا طول مدت انزال در بار دوم طولاني گردد.

يك دليل انزال زود رس يا ، دير ارگاسم رسيدن همسر است ، بنابرين شما مي توانيد قبل از انكه به سكس مشغول شويد ، همسر خود را پنج الي ده دقيقه تحريك كنيد ?بدون انكه الت تناسلي خودتان تحريك گردد ? ، نحوه تحريك را خود بايد پيدا كنيد ، چون اين گونه مسايل به فانتزي طرفين و تمايلات انها بستگي دارد ، پس از انكه وي را تحريك كرديد ، حس كرديد كه به خوبي تحريك شده است ? در اين حالت الت تناسلي خانمها خيس مي گردد ، ورم مي كند و از چهره شان هم معلوم است ? مشغول سكس شويد ، اگر در اين حالت او ارضا شود و شما هم حتي پس از يك دقيقه ارضا گرديد ، ديگر مبتلا به انزال زودرس نيستيد چون بر اساس تعريف كسي مبتلا به انزال زودرس است كه مرتبا زودتر از شريك جنسي خود ارضا گردد ، براي به تعويق انداختن انزال خود از يك كلك ديگر هم مي توانيد استفاده كنيد ، پس از سكس اول كه شما ارضا شديد كمي دست نگاه داريد تا الت تناسلي شما از حالت عدم تحريك خارج گردد ، مثلا پنج دقيقه صبر نماييد ، در اين پنج دقيقه شما بايد الت تناسلي همسرتان را تحريك نماييد ، سپس براي بار دوم نزديكي كنيد ، مطمئن باشيد كه همواره انزال دوم در مرد طولاني تر از انزال اول است ، مثلا اگر بار اول شما پس از دو دقيقه سكس ارضا مي شويد براي بار دوم پس از شش الي هفت دقيقه ارضا خواهيد شد ، در اين روش دوم در واقع شما پس از يك بار انزال جنسي در اصل با همسرتان نزديكي مي كنيد و چون اين مدت طولاني تر است به احتمال خيلي زياد همسرتان به ارگاسم خواهد رسيد ، توجه داشته باشيد در هر كدام از اين روشها بايد همه روشها را با هم به كار ببريد ، يعني روش تحريك همسر را بايد همزمان با روش انزال دوم همراه كنيد ، حتي اگر با اين روش ها روش فشار دادن الت را هم بكار ببريد خوب است ، ولي فعلا همان دو روش تحريك همسر قبل از نزديكي را با روش انزال دوم همراه كنيد ، اگر پس از يك ماه باز هم مشكل شما برطرف نشد باز هم مراجعه كنيد تا از روش دارويي استفاده نماييم ، چون روش دارويي داراي اثرات جانبي است به عنوان مرحله اخر به كار مي رود ، از اين كه اين قدر بي پرده توضيح دادم ببخشيد ، در درمان مشكلات جنسي بايد خجالت را كنار گذاشت تا بيمار بدون خجالت مشكل خود را ذكر كند.


ادامه مطلب ...

شب زفاف

آداب و رسوم غلط:

هم در گذشته و هم در حال حاضر در خانواده های سنتی ایرانی رسم است که در شب اول عروسی (شب زفاف) زنان پشت در اتاق عروس و داماد می نشینند تا داماد پارچه ای خونین را نشان آنها بدهد تا از پشت در بلند شوند و به خانه های خود بازگردند. این دستمال خونی نشان دهنده پاره شدن پرده بکارت عروس توسط داماد است.

این شب به چند دلیل مهم است:
این شب برای اغلب زوجها شب پر التهابی است و اولین شب ارتباط جنسی جدی میان آنهاست.
زنها در این شب به شدت نگران و مضطرب هستند.
خاطره این شب تا پایان زندگی در ذهن زنان باقی می ماند.حتی اگر بعدها ازدواجهای مکرری کنند.
پاره شدن پرده بکارت اغلب با آمدن مقداری خون همراه است و این برای طرفین مهم و استرس آور بوده و در زنها همراه با درد و سوزش و ضعف جسمانی است.

تذکر:
مردها سعی کنند قبل از شب عروسی با خانواده خود جهت کنار گذاشتن آداب و رسوم غلط به طور جدی صحبت کنند. به همسر خود برای کسب اعتماد به نفس قبل از شب زفاف روحیه بدهید. هیچ لزومی ندارد که مردها همان شب اول پرده زن را پاره کنند. بهتر است به شب دیگری موکول گردد سعی کنید این شب را با معاشقه و بوسه و لمس بگذرانید و دخول را به شبهای دیگر موکول کنید. این شب را در آغوش هم و برهنه تا صبح سپری کنید.

وظیفه مرد:
بایستی مرد بتواند تا حد ممکن اضطراب و نگرانیهای زن را کاهش دهد.
نوازش و لمس تدریجی بدن زن در ابتدا از هر کاری مهمتر و واجب تر است.
کم کم لخت شوید. در آوردن شورت آخرین مرحله به حساب می آید.
با حرفهای معمولی و آرامش بخش با زن خود صحبت کنید.
سعی کنید از زیبائی های بدنش تعریف کنید.
اصرار نداشته باشید که حتما دخول انجام دهید.
نوازش آلت زن نیز توصیه می گردد
ادامه مطلب ...

قاعدگي ‌چيست‌؟


دوران قاعدگي وتوصيه هاي بهداشتي

قاعدگي‌عبارتست‌از خروج‌مرتب‌و دوره‌اي‌خون‌از مهبل‌كه‌به‌طور طبيعي‌اتفاق‌مي‌افتد كه‌از شروع‌قاعدگي‌اين‌دوره‌تا يكسال‌نامرتب‌بوده‌ولي‌بعد از يكسال‌به‌طور معمول‌مرتب‌مي‌شود.آخرين مرحله بلوغ ،‌قاعدگي است.چرخه قاعدگي در طول چرخه قاعدگي، بدن زن براي بارداري احتمالي آماده مي شود. اين چرخه به وسيله ? هورمون تنظيم مي شود. هورمون تحريك كننده فوليكول و هورمون لوتئيني كه از غده هيپوفيز ترشح مي شوند، باعث بلوغ يك تخمك در يك فوليكول و آزاد شدن آن مي شود. تخمك و فوليكول آن، استروژن و پروژسترون ترشح مي كنند كه باعث ضخيم شدن مخاط رحم مي شوند. اگر يك تخمك بارور شود، خود را وارد سطوح داخلي رحم مي كند و اگر بارور نشود، در طول قاعدگي به همراه خون و سلول هاي حاصل از مخاط داخلي رحم، از بدن خارج مي شود. اين چرخه حدود ۳ ‌روز طول مي كشد ولي مدت زمان آن ممكن است از ماهي تا ماه ديگر و از زني به زن ديگر فرق كند. يك چرخه قاعدگي كامل اين تصوير تغييرات حاصل در آندومتر(مخاط رحم) و تخمـدان را در طي چرخـه قاعدگي نشـان مي دهد. تخمك مي تواند در زمان تخمك گذاري كه از فوليكول آزاد مي شود، به وسيله يك اسپرم بارور گردد.عامل وراثت ،‌عوامل محيطي از قبيل محل جغرافيايي و تماس با نور ، وضعيت سلامت و وزن و تغذيه و شرايط رواني در شروع سن بلوغ دخالت دارند .
کودکاني که در مناطق گرم و کم ارتفاع و يا نقاط شهري زندگي مي کنند و يا چاق هستند زودتر بالغ مي شوند . در پايان دوره بلوغ ، تغيير فرم بدن و پيدايش هيکل زنانه رخ مي دهد . به طوري که چربي به شکل زنانه در بدن توزيع مي شود . يعني لگن پهن و رانها کلفت مي شود . پستانها کاملاً رشد مي کند . همچنين علاوه بر قاعدگي ، رحم ، مهبل و اعضاي تناسلي زن نيز به اندازه کافي رشد مي کنند . اين مراحل معمولاً در ۱۴ سالگي کامل مي شوند . بر اثر ترشحات هورموني ، فعاليت غدد چربي و عرق نيز در دختران افزايش پيدا مي کند و ممکن است باعث پيدايش جوش در صورت و يا ساير اعضا بدن شود . اين جوشها نبايد دستکاري شوند زيرا در اين صورت عفوني مي شوند و پس از بهبودي اثرات آنها روي پوست باقي مي ماند . در صورتي که ميزان عرق کردن زياد باشد ممکن است لازم باشد دختران ( علاوه بر استحمام ) از اسپري زير بغل و يا لوسيونهاي ضد عرق استفاده کنند .

سن‌شروع‌قاعدگي‌:

دوره‌هاي‌قاعدگي‌در دختران‌در سن‌13ـ9 سالگي‌آغاز مي‌شود و ممكنست‌تا سن‌16 سالگي‌به‌تأخير افتد.
فاصله‌بين‌دو قاعدگي‌و مدت‌خونريزي‌ :
از اولين‌روز شروع‌قاعدگي‌تا شروع‌قاعدگي‌بعدي‌در اشخاص‌متفاوت‌است‌ولي‌به‌طور معمول‌28 روز است‌. فاصله‌بين‌34ـ25 روز را نيز مي‌توان‌طبيعي‌تلقي‌كرد. مدت‌خونريزي‌به‌طور متوسط‌7ـ3 روز است‌ولي‌زمان‌8ـ2 روز نيز طبيعي‌است‌.

علائم‌دوران‌قاعدگي‌:

شكايات‌طبيعي‌اين‌دوران‌عبارتست‌از:
سردرد، احساس‌سنگيني‌در ناحيه‌لگن‌، احساس‌خستگي‌، حالت‌تهوع‌يا استفراغ‌، احساس‌افسردگي‌و تغييرات‌روحي‌نظير: بدخلقي‌، خواب‌آلودگي‌و بي‌حوصلگي‌، درد در قسمت‌پايين‌شكم‌كه‌حتي‌ممكنست‌تا كمر و پاها نيز ادامه‌پيدا كند. حداكثر ميزان‌درد با شروع‌قاعدگي‌همراه‌بوده‌و وقتي‌جريان‌خون‌به‌طور عادي‌آغاز گرديد از شدت‌آن‌كاسته‌مي‌شود. اين‌اختلالات‌در افراد مختلف‌متفاوت‌و به‌علت‌تغييرات‌هورموني‌در بدن‌است‌و معمولاً خودبه‌خود از بين‌مي‌رود ولي‌در صورت‌شدت‌اختلالات‌فوق‌بايد به‌پزشك‌مراجعه‌كرد.

توصيه‌هاي‌بهداشتي‌در دوران‌قاعدگي‌ :

- در زمان‌قاعدگي‌از نوار بهداشتي‌استاندارد استفاده‌كنيد و در صورت‌عدم‌دسترسي‌، با قراردادن‌مقداري‌پنبه‌تميز در داخل‌پارچه‌اي‌تميز از آن‌نوار درست‌كنيد.
ـ از آنجايي‌كه‌خون‌قاعدگي‌بوي‌خاصي‌دارد لذا عوض‌كردن‌به‌موقع‌نوار بهداشتي‌در اين‌دوران‌توصيه‌مي‌شود. نوار استفاده‌شده‌را در داخل‌كاغذ باطله‌پيچيده‌و در ظرف‌آشغال‌در دار بگذاريد.
ـ در هر بار اجابت‌مزاج‌با آب‌گرم‌يا آب‌ولرم‌نسبت‌به‌تميز كردن‌خودتان‌اقدام‌كنيد.
ـ از لباس‌زير نخي‌استفاده‌كنيد وآنرا زود به‌زود تعويض‌نماييد.
ـ استحمام‌در دوران‌قاعدگي‌به‌علت‌خونريزي‌و افزايش‌فعاليت‌غدد داخلي‌مخصوصاً غدد عرق‌كه‌سبب‌بد بو شدن‌بدن‌مي‌گردد، ضروري‌است‌.
ـ شستشوي‌بدن‌بايد به‌صورت‌ايستاده‌انجام‌شود و از نشستن‌در كف‌حمام‌و فرو رفتن‌در آب‌وان‌و استخر خودداري‌گردد.
ـ از پرخوري‌در اين‌دوران‌پرهيز كنيد و با خوردن‌ميوه‌و آب‌از يبوست‌در اين‌دوران‌پيشگيري‌نماييد.
- فعاليت‌و ورزش‌سبك‌در اين‌دوران‌نه‌تنها منعي‌ندارد بلكه‌به‌عضلات‌آرامش‌داده‌و مشكلات‌جسمي‌و رواني‌پيش‌از قاعدگي‌را كم‌مي‌كند.
ـ مايعات‌گرم‌بخوريد و دوش‌آب‌گرم‌بگيريد.
ـ حركت‌به‌صورت‌چهاردست‌و پا به‌شل‌شدن‌رحم‌كمك‌مي‌كند.
ـ دراز بكشيد و زانوها را داخل‌شكم‌جمع‌كنيد.
- شما نوجوانان‌و جوانان‌به‌دليل‌سوخت‌و ساز انرژي‌بيشتري‌نياز داريد و بايد با تغذيه‌مناسب‌آن‌را تأمين‌نموده‌و سلامت‌دوران‌بلوغ‌و باروري‌خود را تضمين‌كنيد.
ـ مصرف‌روزانه‌و صحيح‌از چهار گروه‌اصلي‌مواد غذايي‌روند رشد دوران‌بلوغ‌را تأمين‌مي‌كند.
ادامه مطلب ...

اجزاء دستگاه تناسلی زنانه و کارکرد هر کدام

تمرینی برای بهتر شناختن آلت تناسلی در خانمها قبل از هر کاری ، جلوی هر چیزی را که بخواهد کنترل شما را به هم بزند بگیرید. تلفن را خاموش کنید ، در اتاق را قفل کنید و اتاق را گرم نگه دارید..شما به یک آیینه دستی هم نیاز دارید.

با خود شرط کنین که خجالت رو دور بریزید. اگر احساس کردید که انجام تمرین باعث می شود که احساس خجالت کنید ، به خود نهیب بزنید که اگر خود را بهتر بشناسید قطعاٌ در زمینه جنسی زندگی موفقتری خواهید داشت. احساس شهوت و تحریک جنسی شدن در طول تمرین اصلاٌ هدف ما نیست اگرچه که این اتفاق خواهد افتاد و نگران کننده هم نیست. اما اگر به ادامه تحریک خود علاقه ندارید نگران نباشید چون فروکش خواهد کرد.

زمانی رو به لمس کردن شکم و پاها و رانها و نقاطی که احساس می کنید لمس و ماساژ آنها برا ی شما لذت بخش است اختصاص دهید. حالا به آرامی ماساژ را بسمت موهای زائد بدن خود پیش ببرید. خودتان را به یک دیوار تکیه دهید و به زیر سر خود بالشتی قرار دهید. زانوهای خود را خم کنید و پاهای خود را از هم باز کنید. آیینه را به دیوار تکیه دهید که بتوانید براحتی آلت تناسلی خود را ببنید و بتوانید دستان خود را آزاد کنید.

توجه داشته باشید که لبهای بیرونی آلت توسط موها محافظت می گردند.آنها را به آرامی از هم باز کنید تا بتوانید لبهای کوچکتر که در داخل قرار گرفته را نیز ببینید. به اندازه و رنگ آنها توجه کنید و سعی کنید که تفاوت آنها را در حالت و حرارت با لبهای بزرگ دریابید.

حالا با دقت و آرامی لبها را از هم باز کنید. اینکار براحتی واژن و کیلیتوریس(چوچوله) را بنمایش خواهد گذاشت. لبهای داخلی بطور معمول در قسمت بالا و بخش کلیتوریس با یکدیگر تماس حاصل می کنند و از کلیتوریس حفاظت می کنند. می توانید مجرای ورودی و کوچکی رو بین واژن و کلیتوریس ببینید urethra . قسمت بین واژن و آنال رو هم می توان مشاهده کرد که perineum نامیده می شود. بخاطر بسپارید که شکل و اندازه آلت تناسلی از هر زنی تا زن دیگر فرق دارد.بخاطر بسپارید که با اینکه شما تک هستید ولی هیچ آلت تناسلی زشت یا بد فرم نیست و بر دیگری برتری ندارد.

در انتها باید به آرامی آلت رو ماساژ بدهید و با لمس نقاط مختلف آن ، تاثیر و واکنش آن را دریابید و بدانید نقاط حساس یا حساس‌تر آلت‌تان کجاهاست. تا زمانی که خودتان نقاط حساستان را به خوبی نشناسید از شریک جنسی خود چنین توقعی نداشته باشید.

توجه کنید: دختران باکره از فرو کردن انگشت بداخل واژن اکیدا خود داری کنند چراکه براحتی می توانند به پرده بکارت خود آسیب وارد نمایند.

بر خلاف دستگاه تناسلی مردانه، تمام اجزاء دستگاه تناسلی زنانه در درون بدن در محوطه لگن قرار گرفته است. دستگاه تناسلی زن از دو بخش عمده خارجی و داخلی تشکیل شده است.

دستگاه تناسلی خارجی شامل فرج (ولو)، مهبل (واژن) و پرده بکارت (هایمن) است

فرج قسمت کاملا خارجی دستگاه تناسلی زنان است که از بیرون بدن قابل رؤیت است و به صورت یک ناحیه لوزی شکل در بین دو پا و در پایین شرمگاهی (محل رویش موهای زهار) قرار گرفته است. فرج از بیرون توسط لب های بزرگ و کوچک فرج پوشیده شده است. این لب ها هر یک به صورت دو چین نیمه مدور هلالی شکل در دو طرف فرج بوده و در حالت عادی روی هم خوابیده و دهانه فرج را می بندند. لب‌های بزرگ فرج از دو لایة‌ پوستی تشکیل شده اند. در زیر لب های بزرگ، لب های کوچک قرار دارند که از دو لایه مخاطی تشکیل شده اند. لب های کوچک در هدایت صحیح ادرار نقش دارند. این دو لبه از بالا و پایین به هم متصل هستند. در محل اتصال این دو لایه در بالا عضو کوچک حساسی به نام کلیتوریس وجود دارد که در اثر تحریک و دستکاری، سفت و کمی بزرگ می‌شود و در احساس لذت جنسی نقش دارد. در میان لب ‌های فرج فضایی بوجود می‌آید که خروجی پیشابراه (مسیری که ادرار را از مثانه به خارج بدن می‌رساند- محل ادرار کردن) در قسمت بالایی آن است و در پایین آن خروجی واژن (مهبل) قرار دارد.

- در دخترانی که هنوز رابطة جنسی نداشته‌اند اکثر قسمت‌های خروجی واژن با لایه ای نازک به نام پردة بکارت پوشیده شده است. پرده بکارت به صورت یک ورقه نازک (به ضخامت ۱ یا ۲ میلی متر) درست در پشت لب های کوچک فرج قرار دارد و دهانه مهبل را می چوشاند. در پرده بکارت منافذی برای خروج خون قاعدگی وجود دارد. منفذ پرده بکارت در افراد مختلف، اندازه و شکل متفاوتی دارد و از خصوصیات و ویژگی های آن برای تشخیص باکره بودن یا نبودن شخص استفاده می گردد. در اکثر موارد با اولین ورود آلت مردانه به داخل واژن این پرده پاره می‌شود و برای همیشه از خروجی واژن کنار می‌رود.

- در پوست بالای لبه‌ها در پایین شکم ناحیة برجستگی عانه وجود دارد که در حین بلوغ با تجمع چربی زیرپوستی، حالت برجسته پیدا می‌کند و در روی آن و نیز در روی لب‌های فرج، موهای تناسلی شروع به رویش می‌کنند

دستگاه تناسلی داخلی از واژن، رحم، لوله‌‌های فالوپ (لوله‌های رحمی) و تخمدانها تشکیل شده است

واژن لوله‌ای عضلانی است که از فرج در بیرون بدن تا رحم در داخل بدن امتداد دارد. طول واژن ۱۲-۸ سانتی‌متر در زنان بالغ است. از آنجا که این عضو دارای دیوارة عضلانی است می‌تواند منقبض یا منبسط شود. همین خصوصیت باعث می‌شود که واژن بتواند یک جسم به باریکی تامپون تا یک نوزاد هنگام تولد را در درون خود جای دهد. واژن چند عملکرد مختلف دارد. واژن محل قرار گرفتن آلت مردانه در حین رابطة جنسی است و با اعصاب موجود در آن لذت جنسی در حین رابطه جنسی را برای زن بوجود می آورد. واژن همچنین راهی از رحم به بیرون برای خارج کردن نوزاد در زمان تولد است. همچنین خونهای قاعدگی از این طریق از رحم به بیرون بدن می‌آید. لایة نازک بافتی به نام پردة بکارت که در خود یک یا چند سوراخ دارد خروجی واژن را به طور نسبی می‌پوشاند. شکل پردة بکارت در افراد مختلف با هم فرق دارد. این پرده در اکثر دختران بعد از اولین تجربة جنسی کشیده شده و پاره می‌شود که ممکن است با کمی خونریزی نیز همراه باشد

واژن در سمت داخل بدن به رحم متصل می‌شود. این اتصال از طریق دهانة رحم که دیواره‌ای قوی و ضخیم دارد و خروجی آن بسیار کوچک است انجام می‌شود. در طی زایمان خروجی دهانة رحم مقداری گشاد می‌شود و به نوزاد اجازه می‌دهد از رحم خارج شود

رحم مانند یک گلابی وارونه در محوطه لگن قرار دارد که کارکرد اصلی آن نگهداری و تغذیه جنین در حال رشد در طی حاملگی است. همچنین در هنگام فعالیت جنسی، اسپرم درون مایع منی مرد دستگاه تناسلی مردانه پس از ورود به واژن، شنا کرده و از طریق رحم و سپس لوله های رحمی خود را به تخمک می رساند که در صورت حضور تخمک، بارور شدن آن امکانپذیر می گردد.

رحم دیواره‌های ضخیم عضلانی دارد. در حقیقت این عضلات، قوی‌ترین عضلات بدن یک زن هستند. انقباض همین عضلات است که در هنگام زایمان بسیار شدید می‌شود و باعث خروج نوزاد و نیز درد زایمان می‌گردد. وقتیکه زنی حامله نیست رحم تنها حدود ۵/۷ سانتی‌متر طول و ۵ سانتی‌متر عرض دارد

سطح داخلی رحم از بافتی فعال به نام آندومتر پوشیده شده است . این بافت حساس به تغییرات هورمونی است و پس از بلوغ تا پیش از یائسگی در هر دوره قاعدگی ، ریزش می کند و خونریزی (عادت) ماهیانه را شکل می دهد. پس از پایان خونریزی، این بافت مجددا تشکیل می شود. تغییرات بافتی آندومتر، فضای رحم را برای پذیرش جنین (در صورت حاملگی) و لانه گزینی آن مهیا می کند

در دو گوشة بالایی رحم لوله‌های فالوپ یا لوله‌های رحمی قرار دارند که رحم را به تخمدانها متصل می‌کنند. لوله‌های فالوپ که در دو سمت رحم هستند حدود ۱۰ سانتی‌متر طول دارند و عرض آنها از عرض یک رشتة ماکارونی بیشتر نیست. در سمت دیگر، یعنی سمتی که نزدیک تخمدانهاست، لوله‌های فالوپ قیفی شکل هستند و دور تخمدان را می‌پوشاند ولی کاملاً به آن متصل نیستند. سمت قیفی شکل با حرکات خود هنگام تخمک گذاری، تخمک خارج شده از تخمدان را به داخل لولة فالوپ هدایت می‌کند و با حرکات دیوارة عضلانی خود تخمک را به سمت رحم می‌راند

تخمدانها دو عدد هستند که یکی در سمت راست و دیگری در سمت چپ قرار می‌گیرند. تخمدانها تخم مرغی شکل هستند و حاوی هزاران تخمک هستند که بعد از بلوغو شروع قاعدگی، هر ماه یک تخمک آزاد می‌کنند. این تخمک از طریق لوله‌های فالوپ به سمت رحم حرکت می‌کند. در صورتیکه در این مسیر با اسپرم مردانه برخورد کند تخم تشکیل می‌شود که می‌تواند باعث حاملگی و تولید جنین شود، در غیر اینصورت تخمک به همراه بافتهای رحمی در هنگام خونریزی قاعدگی از بدن خارج می‌شود.

تخمدانها در زمان بلوغ معمولاً ۵-۴ سانتی‌متر طول دارند. تخمدانها علاوه بر منبع تأمین تخمک، به عنوان غدد درون ریز بدن زن نیز عمل می‌کنند و استروژن و پروژسترون که هورمونهای زنانه هستند تولید می کنند.

ادامه مطلب ...

بیماری های مقاربتی


انواع بيماريهاي مقاربتي Sexually Transmitted Diseases بيمارى هايى كه از طريق مقاربت جنسى منتقل مى شوند (كه به اختصار به آنها STDs مي گويند) امراضى هستند كه از طريق تماس فيزيكى مقاربت جنسي به بدن منتقل مى شوند. اين امراض از طريق ويروس‏‏، باكتري و يا پارازيت رخ مى دهند. اين بيماري ها همچنين به نام «عفونت هايي که از طريق مقاربت جنسي منتقل مي شوند» (STIs) و يا به اسم قديمي شان «بيماري هاي مقاربتي» (VD) شناخته مي شوند. حداقل ?? نوع امراضي وجود دارد که از طريق مقاربت جنسي منتقل مي شوند. آنچه وجه اشتراک اين امراض است اين است که همه از طريق تماس جنسي، منجمله واژن، مقعد و دهان منتقل مي شوند. امراضي که در اين جزوه از آنها نام برده شده به هيچوجه ليست کاملي نيستند.

چگونه مي توانيد دريابيد که مبتلا به اين امراض هستيد؟ هر کس که از نظر جنسي فعال است در معرض خطر مبتلا شدن به اين دسته از بيماري ها قرار دارد. برخي از اين نوع بيماري ها عوارضي دارند، مانند مايعاتي که از طريق اندام تناسلي ترشح مي شوند، درد هنگام ادرار و يا تورم و بادکردن اندام تناسلي. بسياري از اين بيماري ها، مانند كلاميديا (Chlamydia) اغلب موارد بدون عوارض هستند. از اينرو مناسب است که يک معاينه جنسي براي تشخيص اين بيماري ها داشته باشيد اگر که فکر مي کنيد ممکن است در معرض ابتلاء به آنها قرار گرفته باشيد. برخي اوقات مدت زيادي طول مي کشد قبل از اينکه اين بيماري ها عوارض خود را نشان بدهند و طي چنين دوره اي ممکن است شما عفونت خود را به ديگران منتقل کنيد. از اينرو لازم است که شما براي اين بيماري ها معاينه شده و آزمايش شويد. اگر شما با کسي رابطه داريد و تشخيص داده شده که به اين بيماري ها مبتلا هستيد اين به اين معنا نيست که همزي شما لزوما فاسق است. عوارض اين بيماري ها اغلب ماها بعد از سرايت بروز مي کنند.

چگونه مي توانيد از ابتلاء به اين بيماري ها ممانعت کنيد؟ شما مي توانيد خطر مبتلاء شدن به اين بيماري ها را کم کنيد اگر که هنگام مقاربت جنسي از کاپوت و وسايل مشابه استفاده کنيد و خود و همزي تان براي اين گونه بيماري ها معاينه شويد. هر چه با افراد بيشتري مقاربت جنسي داشته باشيد ريسک مبتلاء شدن به بيماري ها بيشتر خواهد شد. روش هاي ديگر تقليل خطر ابتلاء به اين بيماري ها استفاده از کاپوت و وسايل مشابه در هنگام تماس جنسي دهني، تميز کردن وسايل تحريک جنسي بعد از استفاده، شستن دست هاي خود بعد از آميزش جنسي، و بهبود روش هاي تميزکردن اندام تناسلي هستند.

چرا مهم است بدانيد که آيا به اين بيماري ها مبتلاء هستيد؟ بسياري از بيماري هاي مقاربتي بسيار عفوني هستند و مي توانيد تاثيرات درازمدت منجمله عقيم شدن بجا بگذارند. بسياري از اين بيماري ها از طريق فرد مبتلاء به طرف ديگر او در يک رابطه جنسي منتقل مي شوند و برخي ار آنها از طريق مادر به نوزاد متولد نشده او مي توانند منتقل شوند. بيمارهاي آميزشي حتي امکان انتقال «ويروس نقص ايمنى انسان» (HIV) را تسريع مي کنند.

انواعي از بيماري هاي مقاربتي که بيشتر شايع هستند:

1- واژينوسيس ميکروبي (Bacterial Vaginosis – BV) به معناي دقيق کلمه يک بيماري آميزشي نيست زيرا که از طريق مقاربت جنسي منتقل نمي شود. ولي اين بيماري از طريق رابطه جنسي تشديد مي شود و اغلب موارد در زناني که از نظر جنسي فعال هستند پيدا مي شود تا در زناني که هيچوقت مقاربت جنسي نداشتند. عامل اين بيماري به هم خوردن توازن در وضعيت يک باکتري عادي و امن است که در واژن زن وجود دارد و هر چند که نسبتا بي خطر است و توجه به خود جلب نمي کند ولي برخي اوقات ممکن اسـت به ترشح بيش از حد مايعي منجر شود که بوي نامطبوع ماهي گنديده مي دهد. هر چند که توضيح روشني براي وقوع اين بيماري وجود ندارد ولي اين توضيح مطرح شده که ترکيب بازي مني مرد ممکن است يک عامل باشد زيرا که مي تواند محيط اسيدي باکترهاي واژن را عوض کند. يک عامل ديگر مي تواند استفاده از کويل بعنوان يک وسيله پيشگيري توسط زنان باشد. يک زن نمي تواند واژينوسيس ميکروبي را به يک مرد منتقل کند ولي ضروري است که او مورد درمان قرار گيرد چه اينکه اين بيماري اغلب از واژن به رحم حرکت کرده و وارد لوله فالوپ شده و مي تواند باعث عفونت بسيار جدي شود. درمان اين بيماري از طريق ماليدن يک کِِرِم به واژن و استفاده از آنتي بيوتيک است.

2- بالانيتيس (Balanitis) اغلب بعنوان يکي از عوارض عفونيت و نه لزوما نوعي عفونت به اعتبار خود شناخته مي شود. به معناي دقيق کلمه يک بيماري مقاربتي نيست بلکه بيشتر يک از عواقب فعاليت جنسي است. فقط مردان به اين بيماري مبتلا مي شوند و اغلب خود را بصورت تورم سر آلت تناسلي مرد نشان مي دهد. اين بيماري بيشتر در مرداني وجود دارد که ختنه نشده اند. عامل اين بيماري بهداشت کم، سوزش ناشي از کاپوت و يا وسايل کشنده اسپرم، استفاده از برخي وسايل آرايش معطر و شستن زير پوست ختنه گاه مي باشد. درمان آن شامل استفاده از کِرِم براي تخفيف تورم و در صورت لزوم آنتي بيوتيک است.

3- كلاميديا (Chlamydia) رايج ترين بيماري قابل درمان مقاربتي است. اين بيماري اگر که درمان نشود مي تواند باعث مشکلات جدي در مراحل بعدي زندگي شود. کلاميديا باعث عفونت مدخل رحم (cervix) در زنان مي شود. مجراي خروجي مثانه (urethra)، مقعد و چشمان در هم زن و هم مرد ممکن است از اين بيماري عفونت يابند. عوارض عفونت در هر زماني ممکن است بروز کنند. اغلب اين عوارض چيزي بين يک يا سه هفته بعد از ابتلاء به بيماري رخ مي دهند. البته عوارض بيماري ممکن است براي مدت مديدي خود را نشان ندهند. روش انتقال: ارتباط دهاني، مهبلي، مقعدي و يا از طريق تماس دست ها با چشم پس از آنکه دست ها با آلت تناسلي آلوده ارتباط برقرار کردند.علائم در مردان: احساس درد به هنگام خروج ادرار، ترشحات آلتي و بروز گلو درد در صورت وجود ارتباط دهاني در زنان: نيز دفع ادرار همراه با درد شديد، ترشحات مهبلي و گلو درد در صورت ارتباط دهاني .درمان: آنتي بيوتيک ها

4- شپش ناحيه تناسلي (Crabs or Pubic Lice) انگل هاي کوچکي به شکل خرچنگ هستند که در بين مو زندگي کرده و از خون تغذيه مي کنند. اينها عمدتا در بين موهاي ناحيه تناسلي زندگي مي کنند ولي ممکن است در بين موهاي زير بغل و همينطور موهاي صورت و ابروي چشم هم زيست کنند. اين انگل ها مي توانند بيرون از بدن هم به زندگي خود ادامه بدهند و از اينرو در لباس، ملافه هاي تُشک و حوله هم ممکن است پيدا شوند. شما ممکن است اين نوع شپش را با خود حمل کنيد و از آن مطلع نباشيد. ولي دو تا سه هفته بعد از آن دچار نوعي خارش مي شويد. اين نوع انگل عمدتا از طريق تماس فيزيکي در حين مقاربت جنسي منتقل مي شود ولي ممکن است از طريق استفاده مشترک از لباس، حوله و يا ملافه با کسي که آن را دارد نيز منتقل شود. هيچ روش موثري براي جلوگيري از سرايت اين انگل به خودتان وجود ندارد ولي شما مي توانيد با شستن لباس ها، حوله و ملافه تان با آب داغ از سرايت آن به ديگران جلوگيري کنيد. محلول ضدعفوني ويژه اي را مي توان از داروخانه خريدو به بدن ماليد تا اين انگل را از بين ببرد. تراشيدن موهاي ناحيه تناسلي لزوما باعث از بين رفتن اين انگل نمي شود.

5- اپيديميتيس (Epididymitis) اشاره به تورم اپيديمتيس، که يک مجموعه از مجاري که در بالاي بيضه ها قرار دارند و اسپرم توليد شده را ذخيره مي کنند، دارد. اين وضعيت هميشه نتيجه بيمارهاي مقاربتي نيست. ولي اگر چنين باشد، اغلب ناشي از وجود کلاميديا و يا گانوريا (Gonorrhoea) است. عوارض اين بيماري خود را بشکل تورم دردناک بيضه ها و کيسه بيضه ها (scrotum) نشان مي دهند. بهترين روش جلوگيري از اين بيماري استفاده از کاپوت در حين مقاربت جنسي است زيرا اين بهترين روش جلوگيري از سرايت کلاميديا و گانوريا است. اپيديمتيس خودش به کسي سرايت نمي کند ولي عفونت هاي ديگري که مسبب آن بودند قابل سرايت هستند. (در باره کلاميديا و گانوريا به بخش هاي بعدي رجوع کنيد). درمان اين بيماري از طريق استفاده از آنتي بيوتيک براي درمان عفونت هايي که باعث آن بودند صورت مي گيرد.

6- تب خال ناحيه تناسلي (Genital herpes) توسط ويروسي بنام هرپيس سيمپلکس (herpes simplex) رخ مي دهد. اين ويروس مي تواند بر دهان، ناحيه تناسلي، پوست اطراف مقعد و انگشتان اثر بگذارد. بعد از اولين شيوع تب خال، اين ويروس مي تواند در بين بافت هاي عصبي مخفي بماند، يعني جايي که کاملا غير قابل تشخيص است و باعث عوارضي نمي شود. عوارض اولين عفونت معمولا بين يک تا ?? روز بعد از در معرض اين بيماري قرار گرفتن رخ مي دهند و براي دو تا سه هفته دوام مي آورند. چه مرد و چه زن ممکن است يک يا چند نوع از عوارض اين بيماري را داشته باشند که شامل حس خارش يا سوزش در ناحيه تناسلي يا اطراف مقعد، تاول هاي آبدار کوچکي که ممکن است بترکند و زخم هاي دردآور کوچک به جا بگذارند، برخورداري از درد هنگام ادرار اگر که ادرار از روي زخم هاي باز بگذرد، کسالت شبيه ابتلاء به آنفلونزا، کمردرد، سردرد، غدد متورم و تب مي باشند.

A )ويروس تبخال انساني (HSV) نوع اول

روش انتقال: لمس کردن، بوسيدن و يا برقراري تماس جنسي با نقاط حامل ويروس مثل جوش ها و خراش ها. اين بيماري از طريق تماس دهان با آلت تناسلي و يا بالعکس منتقل مي شود علائم: زخم هاي سرد و جوش هاي خيلي گرم که بر روي لب ها ، داخل حفره دهان، گلو و در موارد نادر بر روي آلت تناسلي ظاهر مي شود. درمان: دارو هايي براي درمان موضعي تجويز مي شوند مثل آسايکلوير و يا والاکسيکلوير. به خاطر داشته باشيد که اين روش هاي درماني تنها رشد بيماري را متوقف و يا کند مي کنند ولي بيماري به طور کامل درمان نمي شود و از بين نمي رود.

b )ويروس تبخال دستگاه تناسلي(HSV) نوع دوم

روش انتقال: ارتباط دهاني، مهبلي و يا مقعدي. اين بيماري ممکن است در حين آميزش از آلت تناسلي به دهان و يا بالعکس منتقل شود علائم: ايجاد برآمدگي هاي قرمز رنگ و دردناک در اطراف آلت تناسلي، پايين باسن و رانها. البته ممکن است اين برآمدگي ها در خانم ها درون مهبل و رحم نيز پديد آيند. دفع ادرار همراه با درد شديد، تب، درد و ورم سينه ها و ساير غدد از ديگر نشانه هاي اين بيماري مي باشند. درمان: داروهاي تجويز شده توسط پزشک معالج از قبيل آسايکلوير، فامسيا کلوير و والاکسي سايکلوير. به خاطر داشته باشيد که مصرف اين داروها تنها رشد اين بيماري را متوقف مي کنند و به منزله نوعي درمان قطعي جوش هاي آلت تناسلي به شمار نمي روند.

7- زگيل ناحيه تناسلي (Genital warts) تومورهاي گوشتي کوچکي هستند که ممکن است در هر کجا از ناحيه تناسلي مرد يا زن پديدار شوند. اين بيماري در اثر ويروسي بنام «ويروس پاپيلوما انسان» (Human Papilloma Virus – HPV) باعث مي شود. زگيل ممکن است روي آلات تناسلي، و يا اندام مختلف بدن، مانند دستان رشد کند. بعد ازاينکه ويروس زگيل ناحيه تناسلي به شما منتقل شد معمولا بين يک تا سه ماه طول مي کشد که اين زگيل ها بر روي اندام تناسلي شما ظاهر شوند. شما و يا همزي تان ممکن است متوجه ظاهر شدن تکه هاي سفيد/صورتي کوچکي يا تکه هاي بزرگتري شبيه کلم روي ناحيه تناسلي شويد. اين نوع زگيل در حوالي ناحيه خارجي واژن، پنيس، پوست بيضه و مقعد ظاهر مي شوند. ممکن است به تنهايي يا بصورت گروهي رشد کنند. باعث خارش مي شوند ولي بدون درد هستند. اغلب بجز خارش عارضه ديگري ندارند و ممکن است به سختي قابل ديدن باشند. اگر زني در مدخل رحم اش زگيل داشته باشد، در آنصورت ممکن است باعث خونريزي جزيي شود و بصورت نادر ممکن است نوعي مايع رنگي از ناحيه واژن ترشح شود. روش انتقال: از طريق ارتباط جنسي و يا تماس با حوله و لباس هاي آلوده. علائم:براي مردان: ظاهر شدن زگيل هاي بدون درد (معمولا شبيه به گل کلم) بر روي قضيب، پوست ختنه گاه، بيضه ها و مجراي پيشاب داخلي.در خانم ها: اين زگيل ها بر روي فرج و لب هاي آن، ديواره مهبل و داخل رحم ظاهر مي شوند. همچنين اين امکان وجود دارد که زگيل ها در اطراف مقعد و يا حتي در روده نيز هم در مردان و هم زنان پديد آيند . غير قابل درمان است.

8- گانوريا (Gonorrhoea) نوعي عفونت ميکروبي است. معمولا از طريق تماس جنسي منتقل مي شود و ممکن است باعث عفونت مدخل رحم، مجراي خروجي مثانه، مقعد و گلو شود. عوارض اين بيماري ممکن است بين ? تا ?? روز بعد از ابتلاء به آن ظاهر شوند. ممکن است به اين بيماري مبتلاء شد و در عين حال هيچ عارضه اي هم نداشت. در مردان احتمال تشخيص عوارض اين بيماري بيش از زنان است.

9- عفونت هاي دستگاه گوارشي (Gut Infections) ممکن است در هنگام رابطه جنسي منتقل شوند. دو تا از رايج ترين اين عفونت ها «اَمُويي بياسيس» (Amoebiasis) و «جياردياسيس» (Giardiasis) هستند. اينها عفونت هاي ميکروبي هستند و وقتي که به ناحيه شکم مي رسند باعث اسهال و درد شديد معده مي شوند. عفونت هاي دستگاه گوارشي بين دو نفر منتقل مي شود بويژه وقتي که يک نفر به اين عفونت ها مبتلاء باشد و در رابطه جنسي تماس با مدفوع و يا مقعد صورت گيرد. استفاده از وسايلي مانند کاپوت و يا استفاده از دستکش هاي پلاستيکي مي تواند جلوي سرايت اين بيماري را بگيرد. وسايلي که براي تحريک جنسي هستند بايد بعد از استفاده شسته شوند و همينطور دستان تان اگر در تماس با مدفوع قرار گرفتند بايد شسته شوند. درمان هايي که براي مداواي اسهال وجود دارند براي درمان بسياري از اين عفونت ها کافي هستند ولي ممکن است استفاده از آنتي بيوتيک هم لازم شود.

10- هپاتيس (Hepatitis) باعث تورم کبد مي شود. انواع مختلف هپاتيس وجود دارند. رايج ترين آنها هپاتيس A، B و C هستند. هر کدام از اين ويروس به نحو متفاوتي عمل مي کنند. هپاتيس ممکن است در اثر اسفاده از الکل و يا مواد مخدره رخ دهد ولي اغلب ناشي از نوعي عفونت ويروسي است.

a )ويروس هپاتيت: E,D,C,B,A

روش انتقال: ارتباط جنسي به ويژه ارتباط مقعدي (و يا تماس با مدفوع آلوده) که بيشتر مربوط به نوع A است، تزريق خون آلوده ( به ويژه در نوع C,B ). علائم: نشانه هاي اين بيماري تقريبا شبيه به آنفلونزاست و در موارد شديدتر با تب، دردهاي شکمي، استفراغ، يرقان (زردي پوست و چشم ها) همراه است .درمان: استراحت مطلق، مصرف مايعات و گاهي اوقات نيز مصرف آنتي بيوتيک براي جلوگيري از بروز باکتري هاي نهفته. براي هپاتيت B نوعي واکسن درست شده است اما بايد توجه داشت که واکسنها تنها از ابتلا به بيماري جلوگيري مي کنند و نوعي روش درماني به حساب نمي آيند.

11- مولاسکوم (Molluscum) يک بيماري پوستي است که توسط ويروس «مولاسکوم کانتاجيوسويم» رخ مي دهد. اين بيماري بصورت برجستگي هاي کوچکي بر روي پوست ظاهر مي شوند و ممکن است براي يکي دو هفته تا چند سال باقي بمانند. مولاسکوم باعث برجستگي هاي مرواريد شکلي به اندازه يک خال بر روي ران، کفل، اندام تناسلي و برخي اوقات صورت مي شود. اين بيماري از طريق تماس فيزيکي در عين مقاربت جنسي و يا تماس پوستي منتقل مي شود. جلوي انتقال اين بيماري را مي توان با استفاده از کاپوت، اجتناب از تماس پوستي با کسي که به اين بيماري مبتلاء است و يا نداشتن رابطه جنسي با چنين فردي تا زماني که درمان شود، گرفت. در بيشتر موارد مولاسکوم بدون درمان رفع مي شود. ولي آنها را مي توان خشک کرد و يا با استفاده از مواد شيميايي پوشاند.

12- يوره ثرايتيس غير مشخص (Non-Specific Urethritis - NSU) تورم مجراي خروجي مثانه مرد است. اين تورم ناشي از چند نوع عفونت مختلف است که رايج ترين آنها کلاميديا است. يوره ثرايتيس غير مشخص ممکن است براي ماهها و حتي در مواردي براي سالها در يک رابطه تجربه شود. عوارض يوره ثرايتيس غير مشخص ممکن است شامل اين موارد شود: درد و يا حس سوزش هنگام دفع ادرار، ترشح يک مايه سفيد/شيري از نوک آلت تناسلي مرد که در اول صبح ممکن است بيشتر مورد تشخيص باشد، و اين حس که بايد بکرات دفع ادرار کنيد. اغلب ممکن است هيچ عارضه اي وجود نداشته باشد ولي اين به معنا نيست که ممکن نيست اين عفونت را به همزي تان منتقل نکنيد.

13- جَرب (Scabies) توسط کرم هاي انگلي که به زير پوست مي روند و باعث خارش مي شوند رخ مي دهد. اين کرم ها بسيار کوچک هستند و قابل رويت نيستند و بسياري افراد نمي دانند که آنها را با خود حمل مي کنند. اينها باعث خارش مي شوند و اين وضعيت ? تا ? هفته بعد از سرايت به مرض شروع مي شود. علايم اين بيماري وجود خط هاي قرمز در زير پوست دست، کفل و اندام تناسلي است. رايج ترين نحوه سرايت اين بيماري از طريق تماس فيزيکي در حين مقاربت جنسي است هر چند ممکن است با استفاده مشترک از حوله و يا لباسهاي فرد ديگري که به بيماري مبتلا است سرايت صورت گيرد. اين نحوه سرايت البته غير معمول است. هيچ روش موثري براي اينکه از سرايت بيماري به خود جلوگيري کنيد وجود ندارد هر چند که مي توانيد با شستن لباس ها و ملافه هاي خود در آب داغ از سرايت اين بيماري به ديگران جلوگيري کنيد. مايعات ضدعفوني وجود دارد که مي توانيد از داروخانه بخرييد و به بدن خود بماليد تا اين انگل از بين برود.

14- سفليس (Syphilis) يک عفونت رايج در بريتانيا نيست ولي در برخي کشورهاي ديگر بيشتر رايج است. اين بيماري نوعي عفونت باکتريايي است. اغلب از طريق معاشرت جنسي منتقل مي شود ولي ممکن است از طريق مادري که به آن مبتلا است به نوزاد متولد نشده اش هم سرايت يابد.علايم و عوارض سفليس براي مرد و زن يکي است. اين عوارض ممکن است به سختي قابل تشخيص باشند و از زمان مقاربت جنسي با کسي که به اين بيماري مبتلا است ممکن است تا سه ماه طول بکشد قبل از اينکه عوارض بيماري ظاهر شوند. سفليس چندين مرحله دارد. مراحل اول و دوم آن بسيار مسري هستند. علائم: پس از گذشت مدت زمان 2 تا 4 هفته پس از ابتلا به بيماري زخم هاي شديد گرد و بي دردي در محل عفوني شده پديد مي آيند .درمان: پنيسيلين

15- برفک (Thrush) که به آن کندياسيس (candiasis) هم مي گويند قارچي (yeast) است که برروي پوست زندگي مي کند و رشد آن توسط باکترهاي بي ضرر ديگري که وجود دارند محدود مي شود. اگر اين قارچ خود را تکثير کند مي تواند باعث خارش، تورم، زخم شدگي و ترشحات در مرد و زن شود. زنان ممکن است هنگام دفع ادرار نوعي ترشح غليظ سفيد را تجربه کنند. بسياري از مردان ممکن است چنين ترشحي را از آلت تناسلي مرد تجربه کنند و برايش سخت باشد تا پوست ختنه گاه خود را عقب بزند. برفک هنگام مقاربت جنسي با کسي که به آن مبتلا است سرايت مي کند. ولي همينطور در صورتي که لباسهاي بسيار تنگ نايلوني يا اليافهاي مصنوعي بپوشيد و يا آنتي بيوتيک مصرف کنيد نيز ممکن است بروز کند. برخي اوقات علت وقوع آن روشن نيست. براي جلوگيري از سرايت اين بيماري استفاده از کاپوت هنگام مقاربت جنسي موثر است و تا آنجا که به مردان مربوط مي شود شستن منظم زير پوست ختنه گاه شان نير مفيد است. معالجه برفک شامل استفاده از درمانهاي ضد قارچ مي شود. برفک ممکن است بويژه در زنان دوباره عود کند.

16- تراکومانوس واژينوسيس (Trichomonas Vaginosis) که به اختصار به آن تريش (Trich) هم مي گويند در اثر يک پارازيت که در واژن زنان و در مجراي خروجي مثانه مردان وجود دارد رخ مي دهد. اغلب عارضه اي وجود ندارد. اگر عوارض اين بيماري ظاهر شوند در آنصورت در مردان به شکل درد در حين ادرار و يا انزال در طي مقاربت جنسي و در زنان بصورت زخم زدگي در طي مقاربت جنسي و دفع ادرار و تورم ناحيه بيروني واژن بروز مي کنند. سرايت اين بيماري معمولا از طريق رابطه جنسي از طريق دهان، مقعد و واژن با کسي که به آن مبتلا است رخ مي دهد. معالجه اين بيماري شامل استفاده از آنتي بيوتيک مي شود و در صورت درمان مجددا عود نمي کند.

17- سوزاک :روش انتقال از طريق ارتباط دهاني، مهبلي، مقعدي و همچنين از طريق مادر آلوده به فرزند در هنگام بارداري و علائم آن براي مردان: ترشحات زردرنگ و غليظ آلت تناسلي، احساس سوزش به هنگام دفع ادرار براي خانم ها: افزايش ترشحات مهبلي، سوزش به هنگام خروج ادرار و خونريزي هاي نا مرتب قاعدگي

درمان: آنتي بيوتيک ها

18- ايدز (سندرم اکتسابي فقدان ايمني بدن) و HIV (ويروس انساني کمبود مصونيت بدن) روش انتقال: ارتباط جنسي، تزريق خون آلوده، و همچنين انتقال بيماري از مادر آلوده به جنين در طول زمان بارداري، وضع حمل و يا شير دادن به نوزاد. علائم: HIV نشانه هايي شبيه به آنفلونزاي خفيف را دارد و ممکن است پيش از اينکه ايدز آشکار شود براي سال هاي متمادي نهفته باقي بماند. نشانه هاي ايدز نيز شامل تب، کاهش وزن، خستگي بيش از اندازه، اسهال و عفونت هايي که در برخي موارد نادر منجر به بروز سرطان مي شوند ( مثل تومور سرطاني کاپوسيز) و ذات الريه مي باشد. درمان: مخلوطي از داروهاي ضد ويروس و آنهايي که رشد سلول هاي بيماري را متوقف مي کنند و ساير داروها.



ادامه مطلب ...

سرد مزاجی زنان



لغت سردی که در اصطلاح فرانسوی به آن فریژید گفته میشود یه زنانی اطلاق میشود که تمایل و هوس جنسی نداشته و از آن بهرمند نمیگردند.حدود 10% از این زنان دچار مشکل فیزیکی میباشند.مثلا غدد تخمدان آنان فولیکولین کافی ترشح نمیکنه و موارد دیگه که به پزشکی ربط داره نه به من…..اما 90% بقیه….

آقایون و خانومها….هیچ زنی سرد نیست!این از بی عرضگی خودتون و افکار مزخرف توی کلتونه.از این که 2 دقیقه نمی خواین مطالعه کنین و یه چیزی رو بهش عمل کنین تا یه عمر راحت باشین…مردم بستکه جواب این دسته از ایمیلهاتون رو دادم…

1-آقایون چرا ترمز بریدین؟کجا دارین میرین با این عجله؟؟زنت شده؟خب که چی؟همش 2 تا کاغذ امضا کردی دیگه…چندین سال خودش بوده و شرم و حیاش .حالا تو یهو میخوای وارد خصوصی ترین مسائلش بشی؟مسلماً دفعت میکنه.بعضی از شما در ابتدای ازدواج اینقدر ناشیانه عمل میکنین و بی جهت فشار بهش میارین که اعصابش رو بهم میریزین و حالت وحشت براش میسازین….د زهرمار…یکم آروم باشین...

2-آقایون…واقعاً برای زن مهمه که ببینه در این رابطه چیزی دریافت میکنه.شما باید خیلی بیشتر از اون چیزی که میگیرید بپردازید.ولی متاسفانه انگار خوابتون برده.نمیدونم حالش رو ندارین،براتون مهم نیست یا اطلاع ندارین ولی تو رو جدتون بدونین که وظیفه دارین اول به همسرتون بپردازید.زنتون باید بدونه که شما تلاش میکنین تا اول باعث لذت بردن اون بشین و خودتون رو در مرحله دوم قرار دادید.نه اینکه شما فقط دارید به خودتون میرسید و اون هم شده ابزاردست شما…باور کنین روحیاتش رو منجمد میکنین..

3-آقایون…تو کلتون بکنین که برای زن مقدمات واقعاً مهمتر از خود رابطه است.چون میبینه که تو اون لحظات که شما ملنگ شدین ،ماسک غرور رو برداشتین و به معنای واقعی کلمه پذیرای اون هستید.خب مسلمه نمی خواد این وضع زود تموم شه..این از نظر روانی…از نظر فیزیکی هم این زمان باعث میشه تا خون بیشتری در باسن جمع شده و بتونه آمادگی لازم رو به دست بیاره…مرد حسابی تو موتور ماشین رو میذاری 2 دقیقه گرم شه اونوقت نمی خوای واسه زنت وقت بذاری؟؟…خدا وکیلی شما دیگه کی هستی

4-شرایط روانی زن باید کاملاً مسائد و بدون هیچ استرسی باشه…حتی غریبه بودن محیط ، ترس از بارداری ، اینکه یهو کسی صداشو نشنوه و نظایر این مسائل هم تاثیر مهمی داره…پدر بیامرز،آخه بصرف آماده بودن تو اون که نباید مهیا باشه …درکش کنید..نگرانی های ذهنی نمیذاره تمرکز کنه و خیالش رو آزاد بذاره…بهش حق بدید….باور کنین با رفتارغلط دارین زمینه زدگی رو براش فراهم میکنین چون یک فشار تحمیلی توش میبینه نه یک خواست 2 جانبه….

5-خانمها…به عمل همخوابی به عنوان یه پدیده مثبت نگاه کنید نه یک وظیفه زناشویی…این پس زمینه غلطه که موتورتون رو پایین گذاشته…اگه قرار باشه با شوهرتون هم خواسته هاتون رو سرکوب کنید ، مسلماً اعصابتون به هم میریزه..پس واسه چی شوهر کردید؟شما که هنوز راحت نیستید…بعد از ازدواج دیگه نباید فکر کنین که کار زشتی میکنین…بخدا این یه لذته که شما هم باید ازش سهم داشته باشین…چرا قبول نمیکنین؟؟

6-خانمها…اینکه شما به سکس علاقه ندارید افتخار نیست بلکه اینکه شما به انحراف کشیده نمیشین افتخاره…یه آچارکشی به طرز فکرتون بکنین…همین افکار غلط باعث میشه که ناخواسته دچار انجماد جسمی بشین…عدم قبول واقعیت وترس از پاکسازی افکار غلط سد راه شما شده….

7-آقایون و خانهما….نظافت و احترام رو در همخوابی رعایت کنید…بخصوص که دوش گرفتن قبل از ارتباط باعث یه آمادگی روحی میشه…

8-آقایون و خانمها…زمان همخوابی رو باید عشق تعیین کنه نه آمادگی فیزیکی…بزارین به جایی برسه که دیگه نخواین حتی یک سانت فاصله بینتون باشه و اون وقت یکی بشین..اینجوری هر 2 در یک زمان به آمادگی فیزیکی میرسین و در غیر اینصورت همیشه یکی دچار نا آمادگی جسمی و روحی خواهد بود…..

شمار مردانی که فکر میکنند ملزومات جنسی زن را درک میکنند میکنند زیاد است.مشکل اینجاست که آنها اصلاً این ملزومات را نمیشناسند و زنها هم هنوز خودشون نفهمیدن که دقیقاً منظورشون چیست….

9-آقایون…برای ایجاد روابط وقت بذارید…زمان هزینه کنید…اکثراً مردها به محض اینکه احساس تمایل کنند دیگه هیچی تو کتشون نمیره و گیر میدن که یه لذتی کسب کنند…آقایون این یه مسئله سادست…خیلی ساده….زن باید آماده باشه..باید از نظر روحی روانی پذیرا باشه.این پذیرا بودن رو هم خودتون باید بوجود بیارید.باید شرایطی رو فراهم کنید که احساس کنه میخواد به شما نزدیکتر بشه..اینهم زمان میبره..این زمان رو باید هزینه کنید..نه اینکه بری تو تختخواب بعد یهو یادت بیاد که ، آهان…یه مسائلی هست که هنوز با خانومت درمیون نذاشتی ،صبخ زود هم باید بیدار شی بری سر کار، دیر وقته ،باید زود بخوابی،پس زود مشغول بشی تند تند همه چیز رو بهم بریزی…این رابطه سالم نیست آقایون…اصلاً سالم نیست.

90% زنها در این مواقع صرفاً واسه اینکه سبب رنجش شما نشن تن به این کار میدن…این فداکاری رو واسه این میکنن که شما زیر آبی نرین!!!ولی خداوکیلی درسته؟؟شما دارین یکی از شیرینترین لذائذ ازدواج رو به یه عمل مکانیکی مبدل میکنید…بعد هم غر میزنید میگین زنم سرده…تکراریه…اونوقت فکر میکنید حق دارید یه لذتی جای دیگه ببرین..د نه تقصیر خود مشنگتونه!!!..شما باید بذارین که هیجانات عشقی زمان رابطه رو تعیین کنه.معاشقه و صحبتهای عاشقانه زمان و حس کافی رو در همسرتون ایجاد میکنه تا به شما بپیونده….پس لطفاً یکم خودتونو نگه دارید تا همسرتون بتونه خودش رو آماده کنه…

10-یکی از مواردی که مردها عمراً نمی فهمن زمانیه که زن برای زندگی خونه درخواست میکنه!!!!... مرد هم وی را موجودی پر توقع میبینه….هوووووی آقایون…طبیعت وظیفه مادری رو به زن واگذار کرده.اونگران بچه دار شدنه.میدونه اگه رابطه ای هست احتمال بچه دار شدنم هست.باطنش بهش میگه:دختر بپا تو مخمصه نیوفتی…اون طفلک میخواد آماده باشه تا مبادا زندگیش دچار ناآرامی بشه…آقایون تو رو خدا دری وری نگین!!منم میدونم تهیه خونه چه فاجعه مسخره ایه ! ولی من دارم دلیل روانشناسیشو میگم.بحث اقتصادی نمیکنم.دارم میگم اون منظورش چیز دیگست..منظورش جایه که بتونه توش راحت باشه .بدون اینکه صداشو کسی بشنوه ،کسی اون رو ببینه،زن برای لذت بردن به یه محیط گرم و صمیمی احتیاج داره تا احساس آرامش کنه…

11-آقایون به همسرتون فرصت بدید…همسر شما دارای تربیت جنسی نیست.شما هم نیستید!فقط کلی اینور اونور فوضولی کردی!!به هر حال نباید توقع داشته باشید که در ابتدای امر او هم مثل شما خواهان تقارن باشه..آقایون زنها باید بدونن که چیزی که شما رو به سمت رابطه جنسی سوق میده عشق شما به اونه وگرنه احساس میکنه که ابزاری در دست شما شده.روحیاتش نابود میشه.باید بذارین به مرور به مسائل علاقمند بشه.در ابتدا واقعا نمیتونه خواسته های شما رو برآورده کنه…بهش زمان بدید و توقع بیجا نداشته باشید.

12-خانمها…این شرم احمقانتون رو بندازید دور…اگه از وضعیتی احساس خوشایندی بهتون دست میده ،اگه خواسته ای دارید چرا مطرح نمیکنین؟همش سرکوب نفس،همش سکوت…خودتون و شوهرتون رو جمعاً بدبخت میکنین…شوهرتون باید بدونه شما یه تیکه گوشت نیستید.باید بفهمه که شما چه لذتی از با اون بودن میبرید.باید ببینه به اصطلاح تو اوج دیوونگی از اون دیونه ترین.شوهر کردین که بازم تو خودتون بریزین؟....حالا هی اینطوری ادامه بدین.وقتی که حرف نمیزنین اون فکر میکنه که درست عمل میکنه پس ادامه میده..نتیجش فشار به خودتونه…حرف بزنید..خواستتون رو بگید…راهنماییش کنید…



ادامه مطلب ...

اعضای تناسلی مرد


نقش مرد در تولید مثل:

ماهیت و اساس تولید مثل ترکیب یاخته های جنسی مذکر و مونث یعنی پیوند اسپرم با تخمک است. پس وظیفه مهم دو جنس این است که یاخته های جنسی لازم را تولید کنند. وظیفه مرد نه تنها تولید اسپرم است، بلکه باید آن را به جایی برساند که با سلولهای جنسی مونث ترکیب شود.

در انسان اندامهایی وجود دارند که در اثر تماس جسمی،(جنسی) اسپرم را به تخمک می رسانند تا تخم بارور شود. چون وظیفه اسپرم رسانی به واژن(مهبل) به عهده آلت تناسلی است.

مایع منی:

مایع منی به مادهی گفته می شود که در هنگام انزال از مرد خارج می شود عنصر اصلی سازنده این مایع اسپرم است.البته این فرایند توسط غدد دیگر جنسی تکمیل می شود مثل پروستات و کیسه های منی.

بیضه ها:

اسپرم در بیضه ها که غدد جنسی مرد هستند ساخته می شود.دو بیضه چپ و راست وجود دارد که هردو در محلی به کیسه بیضه مستقر هستند.این کیسه در پشت آلت مرد آویزان است.

آلت مرد:

این قسمت وسیله ای است برای رساندن اسپرم(منی) به واژن زن برای بارور شدن.

آلت از چند قسمت تشکیل شده است.

قسمت تنه(شافت)

قسمت سر(که شامل سوراخی است برای خروج منی)

کل الت هم با پوست شلی پوشانده شده است.پوست سر آلت به پوست حشفه موسوم است که در هنگام ختنه کردن برداشته می شود.قسمت سر و زیر آلت دارای رشته های عصبی می باشند که فوق العاده نسبت به تحریکات جنسی حساس هستند.

نعوظ:(شق شدگی)

در حال آلت عادی آلت جنسی مرد شل است و در جلوی کیسه های بیضه اویزان می باشد.

در جریان تحریکات و برانگیختگیهای جنسی، جهت و ابعاد آلت تغییر می کند. در این حالت آلت سفت و سخت می شود و به اصطلاح عامیانه شق می شود.علت اصلی این موضوع ورود خون به عالت می باشد.که باعث بزرگ شدن و سفت وسخت شدن آن می شود.

اندازه طبیعی آلت:

در حالت عادی و غیر نعوظی اندازه آلت حدود 7 تا 7.8 سانتیمتر است و قطر آن حدود6.5 تا 7.2 سانتیمتر است.

ولی در حالت نعوظ و شق شدن طول آن به 12.5 تا 16 سانتیمتر می رسد. وقطر آن در همین حالت حدود 11.5 تا 13.5 سانتیمتر می باشد.

البته تمامی این اندازها تقریبی هستند زیرا ابعاد آلت در افراد مختلف متفاوت است.و ربطی به هیکل و اندام شخص ندارد.
ادامه مطلب ...

سکس واژن



آمیزش مهبلی یک جنبه از سکس زنانه است که کمبود اطلاعات و آشفتگی افکار زیادی پیرامون آن وجود دارد. در مورد آن این بحث وجود دارد که آیا زنان در هنگام آمیزش مهبلی قادر به رسیدن به ارگاسم هستند یا نه. اغلب زنان که این کار را نمی‌کنند، اغلب به چیزهای اشتباهی اعتقاد دارند. تعداد زیادی از زنان هم قبول می‌کنند که باید شریک خوبی باشند، بعلاوه رسانه‌ها به ما این را می‌گویند که یک زن وقتی که یک آلت مرد وارد فرجش می‌شود، جیغی از روی خوشی می‌کشد و چند بار ارگاسم را تجربه می‌کند. همة این نتایج در بعضی زنان که می‌خواهند برای حفظ جلوة خود و طبیعی نشان دادن خود تظاهر به ارگاسم کنند، ظاهر می‌شود .

فروید بیان کرد که زنان بالغ ارگاسم مهبلی دارند در حالی که زنان نا بالغ ارگاسم چوچوله ای دارند. این کاملاَ دروغ است. اکثر زنان نیاز به برانگیختگی چوچوله‌ای دارند حتی اگر به ارگاسم رسیده باشند. تا وقتی که ارگاسم به روشهای مختلف قابل تجربه باشد، همة روشها یکسان هستند. یک ارگاسم، یک ارگاسم است. فروید در ابتدا باید می‌فهمید که چوچوله مرکز لذت و خوشی زن است و نه فرج. اکثر نظریات فروید ساختگی بودند و آزمایش نشده بودند .

متاسفانه حقایق پیرامون آمیزش مهبلی بسیار گیج کننده هستند. زنان زیادی هستند که با آن چندین بار به ارگاسم می‌رسند و عاشق به کار گرفتن آن هستند. گروهی دیگر از زنان آنرا خسته کننده و عاری از هر نوع لذت بخشی می‌دانند. یک سوم و یا گروه بیشتری در بین این گروه قرار می‌گیرند، آنان از آمیزش مهبلی خیلی لذت می‌برند ولی انجام این عمل به تنهایی قادر به تجربة ارگاسم نیستند. یک زن بدون توجه به نوع پاسخش به آمیزش مه بلی نرمال و طبیعی است، هرچه که پاسخش باشد فرقی نمی‌کند .

دلیل گسترده بودن پاسخ زنان به آمیزش مهبلی هم علل فیزیکی و هم علل روانشناختی است. شرح دادن این موضوع که چرا زنان اینگونه هستند، ساده نیست. زنان هستند که فرج بسیار حساسی دارند در حالی که عده دیگری هستند که اینگونه نیستند. اگر شما دیوارة فرج بعضی زنان را نوازش کنید خیلی لذت می‌برند در حالی که عده دیگری هستند که هیچ احساسی نسبت به آن ندارند. دلیل آن فشردگی متنوع عصبها در کل بدن (نه فقط فرج) بعضی زنان است که از فردی به فرد دیگر متغیر است. بدلیل اینکه یک زن نسبت به حساسیت فرج خود کنترلی ندارد، بنابراین نباید خودش را سرزنش کند اگر به تحریک توسط آلت مرد حساس نیست. فقط خود او تنها نیست که اینگونه است. ممکن است روشها و حالات دیگری برای آمیزش و دخول در فرج باشد که برای او خیلی لذت بخش باشد .

زنانی هستند که در حین آمیزش مهبلی خیلی به ارگاسم می‌رسند، دلیل آن اینست که آنها از لحاظ روانی و عاطفی این عمل را خیلی مهیج می‌یابند. اگر مغز یک کار را لذت بخش بیابد و آنرا تصور کند، ارگاسم می‌تواند رخ بدهد حتی اگر تماسی صورت نگیرد. این به آن معنی نیست که آن لذتی که زنان بطور ضمنی در حین آمیزش مهبلی زنان به آن می‌رسند، همانی است که در سرشان است، این اصلاَ درست نیست. لذت بردن بیشتر زنان در حین آمیزش مهبلی بستگی به احساس رضایت بخشی بیشتر وی در حین کار دارد و وی را بیشتر به ارگاسم می‌رساند. به همین دلیل است که زنان سکس با یک شریک دیر آشنا را به سکس با یک شریک تازه آشنا شده ترجیح می‌دهند.سکس موقت می‌تواند لذت بخش باشد، اما خیلی برای زن سخت است که خود را راحت کند و تسلیم شریک شود وقتی که به او اعتماد کامل ندارد .

تنها راه برای یک زن که بدن خود را بشناسد و بتواند به آمیزش مهبلی پاسخ بدهد، تمرین و آزمایش است .

حتی اگر آمیزش مهبلی زن را به ارگاسم نرساند، او می‌تواند از آن در جهت لذت بردن از رابطة عاطفی بین خود و شریکش استفاده کند. او می‌تواند از نزدیکی و صمیمیتی که در هنگام نزدیکی بوجود می‌آید بیشتر از احساس مهبلی لذت ببرد اگر آن وجود ندارد. به بیان دیگر، زن و شوهرها باید با فکر باز این موضوع را درک کنند که یک زن نباید بدلیل اینکه آمیزش مهبلی برایش لذت بخش نیست از انجام آن خودداری کند. زن و شوهرها می‌توانند یک رابطة سکس لذت بخش و ارزنده بدون آمیزش مهبلی داشته باشند. زنان همجنس باز بطور مکرر لذت بیشتری احساس می‌کنند، نه به دلیل اینکه فیزیک بدن هردوی آنها مانند هم است بلکه به این دلیل که هدف سکس آنها دخول آلت در فرج نیست. سکس زنان همجنس باز بیشتر به برانگیختن چوچوله متمرکز می‌شود .

امروزه عموم مردم به این توافق رسیده‌اند که اگر زنی بخواهد که شانس تجربة ارگاسم در حین آمیزش مهبلی را داشته باشد در حین این کار باید بطور مستقیم چوچوله‌اش تحریک بشود. اگر خود زن و یا شریکش مستقیماَ چوچوله را تحریک نکنند احتمال رسیدن به ارگاسم خیلی کم می‌شود. تحریک غیر مستقیم چوچوله بوسیلة لبه‌های مهبل وقتی که مرد آلتش را در فرج کرده است، معمولاَ برای رساندن زن به ارگاسم کافی نیست. با توجه به تغییرات زیاد در شکل و اندازة مهبل‌ها، منطقی نیست که انتظار داشته باشیم که همة آنها در حین دخول رفتار یکسان داشته باشند .

یک زن نسبت به شریکش بهتر می‌تواند که چوچوله‌اش را در حین آمیزش مهبلی نوازش کند و ممکن است خود او در این کار حرفه‌ای تر باشد. دلیل اهمیت استمنا برای زنان و زن و شوهرها این است. حالاتی که به آنها اجازه می‌دهد که در حین دخول بتوانند چوچوله را تحریک کنند آنهایی هستند که زن در بالا قرار گرفته یا اینکه شریک در پشت یا کنار زن قرار دارد. این در حالی است که خیلی از زنان از احساس وزن شریکشان بر روی خود در حالت مذهبی لذت می‌برند، این حالت خیلی باعث ارگاسم نمی‌شود زیرا که چوچوله در زیر بدن شریک پنهان می‌شود. باید دقت کرد که بدنهایمان طوری طراحی شده که زن بر روی دست و زانوهایش بصورت چهار دست و پا قرار گیرد و مرد از پشت مانند سگ آلتش را در مهبل او بکند. این یک حالت طبیعی و عادی است .

خیلی از زوجین به این نتیجه رسیده‌اند که قرار دادن یک لرزاننده بر روی چوچوله یا در کنار آن در حین دخول می‌تواند احتمال ارگاسم را زیاد کند. یک لرزانندة عصا شکل می‌تواند برای این کار مناسب باشد. برای نرم کردن ارتعاشات یک دستمال کاغذی نرم بین چوچوله و لرزاننده قرار دهید .

یک زن ممکن است تحریک فرج بوسیلة انگشت، دست، آلت مصنوعی و دیگر وسایل برایش لذت بخش تر از آلت مرد باشد. دلیل آن وجود منطقة کوچک در طول فرج است که برای لذت بردن باید تحریک شود و آلت یک مرد ممکن است وسیلة خوبی برای این کار نباشد. بوسیلة استفاده از اشیاء دیگر یک زن می‌تواند از امتیاز بالقوة حساسیت سایر نقاط استفاده کند. شکل، اندازه و بافت شیئی که زن در داخل فرج خود می‌کند می‌تواند بوسیلة خود او برای تحریک هرچه بیشتر انتخاب شود. مادامیکه شیئی که زن در داخل خود می‌کند تمیز، فاقد پلیسه و ایمن در برابر شکستن باشد، زن می‌تواند آنرا در فرج خود بکند اگر مراقبتهای لازم را انجام دهد. مردان از این موضوع که یک آلت مصنوعی یا چیز دیگری بر آلتشان ترجیح داده شود خیلی ناراحت می‌شوند .

موضع‌های سکسی در حین آمیزش مهبلی می‌تواند تاثیر مستقیم بر میزان تجربة خوشی زن در حین آمیزش داشته باشد. یک تغییر در موضع و حالت ممکن است باعث شود که زن هیچ چیز در حین آمیزش احساس نکند. همة مهبل‌ها به یک اندازه نسبت به تحریک لذت بخش حساس نیستند، بنابراین زاویه و میزان نفوذ تعیین می‌کنند که آیا زن دخول را لذت بخش می‌یابد یا نه. بعلاوه میزان تحریک چوچوله‌ای یک زن نیز به زاویه و میزان دخول بستگی دارد. موقعیت یک منطقة حساس در مهبل زن-اگر او یکی دارد- حالتی را که او بیشترین لذت را می‌برد را تعیین می‌کند. اگر زن یک نقطة G دارد، بیشترین لذت را زمانی می‌برد که آلت مرد به این نقطه فشار بیاورد، و این موضوع با احتمال بیشتری اتفاق می‌افتد وقتی که دخول از عقب اتفاق بیافتد و یا وقتی که زن در رو قرار می‌گیرد و زاویة دخول را کنترل می‌کند .

عامل دیگری که می‌تواند بر لذت بخشی دخول تاثیر بگذارد، ریتم آن است. یک زن ممکن است تکانهای تند و طولانی مدت یا تکانهای تند و کوتاه مدت، یا تکانهای ملایم و طولانی مدت و یا تکانهای ملایم . کوتاه مدت را ترجیح بدهد. آن چیزی که او لذت می‌برد و دوست دارد ممکن است در هنگام برانگیختگی و نزدیکی او به ارگاسم تغییر کند. زن و شوهرها ممکن است بخواهند ریتمی را که باعث لذت بردن زن در حین دخول می‌شود را مورد بررسی قرار دهن .


ادامه مطلب ...